cari id yes guru sktp

18 Disember 2008

Lelaki Budiman 2

Atas permintaan Mr Pusat yang sangat berminat dengan n3 Lelaki Budiman, aku penuhi permintaannya untuk menyenaraikan lagi sebahagian signal lelaki yang budiman, dalam n3 Lelaki Budiman 2. Kepada yang ingin membaca n3 yang lepas boleh klik sini.

Signal 13 :
Sewaktu memandu, biarpun ada kereta yang membuat kurang ajar, memberi isyarat lampu tinggi, mengajak si dia berlumba (maklum kereta pasangan anda canggih!), dia tetap tenang. Tidak menghiraukan langsung provokasi itu.

Signal 14 :
Anda mengajak si dia shopping pada hujung minggu. Puas kalian mencari tempat parking tetapi semuanya penuh. Akhirnya, si dia menyarankan anda keluar kereta dahulu sementara dia mencari parking yang agak jauh. Dia langsung tidak marah-marah, sebaliknya hanya mengeluh mengatakan keluar shopping tersalah hari!

Signal 15 :
Ketika berjalan berdua-duaan, anda terserempak dengan keluarga ibu saudara anda. Si dia dengan ramah menegur dan bertanya khabar. Malah, mempelawa mereka untuk menyertai anda yang mahu makan di restoran kegemaran.

Signal 16 :
Hujan lebat dan si dia sanggup menjemput anda di tempat kerja betul-betul di tempat berbumbung. Dia tidak mahu anda terkena hujan. Kalau laluan kereta tiada berbumbung dia akan menyuruh anda tunggu sementara dia keluar memayungkan anda.

Signal 17 :
Dia tidak akan mencarut kalau terjemuh budak nakal membuang angin tayar keretanya. Dia bertindak wajar dengan memberi amaran atau membawa budak nakal itu bertentang mata dengan orang tuanya.

Signal 18 :
Dia tahu anda penat seharian dan dia tidak akan berleter kalau anda timbunkan pinggan mangkuk di singki semalaman. Dia dengan tenang akan menyinsing lengan membasuh setakat yang dia larat.

Signal 19 :
Anda kelam-kabut pada waktu pagi untuk bersiap ke tempat kerja. Butang bajunya tercabut. Dia terus mencapai benang dan mencari jarum. Dia menjahit sendiri tanpa mengharap bantuan anda.

Signal 20 :
Kalau ada tompokan darah haid di atas cadar dan anda tidak menyedarinya, dia tidak akan berleter. Dia hanya memberitahu dan menghulurkan cadar baru untuk anda tukar.

Signal 21 :
Seorang lelaki budiman sanggup berlama-lamaan di dalam tandas jika dia gagal mengepam selepas berurusan bisnes besar di mangkuk tandas. Dia akan jirus sehingga segala-galanya tenggelam di dasar tanpa meninggalkan kesan dan bau! Dia tidak akan berkongsi bau, warna dan rupa paras buangannya dengan anda!

Signal 22 :
Lelaki budiman tidak akan bersin atau menghembus hingus tanpa tisu da membasuh tangan. Dia juga tidak akan meludah merata-rata.

Signal 23 :
Walaupun hanya sendirian di rumah, dia tidak sesekali minum air dengan meneguknya terus dari botol minuman. Dia akan mencari gelas dan menuangnya untuk diminum.

Signal 24 :
Pasangan yang budiman tidak akan memotong barisan sewaktu beratur di kaunter pembayaran bil atau sedang beratur membeli tiket wayang.

Signal 25 :
Kalau anda meminta dia membayarkan bil atau membeli sesuatu, dia tidak pernah 'songlap' duit baki. Sebaliknya, menyerahkan setiap sen kepada anda.

Ok Mr. Pusat itu sahaja. Banyak lagi info sebagai panduan untuk mengenal lelaki di dalam buku tersebut. Boleh cari, kat MPH tentu ada. MARAH-MARAH SAYANG : MEMBONGKAR RAHSIA LELAKI KALA BERCINTA. Hasil tulisan, LILY HASLINA NASIR.

7 ulasan:

pusat berkata...

masya allah... zalim beno penulis buku tu...

~Insan Biasa~ berkata...

idoklah....cumenye mengada2 je kot...hehehhe. Bertuahnya kalau ade lelaki budiman yg gitu. heheheh

Mohd. Sofian Nordin berkata...

perempuan budiman ade ?

~Insan Biasa~ berkata...

dalam banyak2 n3, rasanya n3 ni paling banyak ada komen.hehehhehe
kau adalah orang kedua bertanyakan ciri2 perempuan budiman.
Insyaallah kalau aku terjumpa mengenainya dalam pembacaan aku. Aku akan buat n3nya.

Itu aku x tahu la bila. and, if your blog is ready and u have the info, maybe you can share it with us. Okay pyan?

pusat berkata...

pusat yg budiman

signal 13
- setuju...

signal 14
- pusat heret dia cari parking sekali... silap silap pusat suh dia yg drive...

signal 15
- setuju

signal 16
- setuju...

signal 17
- pusat emmm jerit cam ni

signal 18
- setuju

signal 19
- setuju

signal 20
- setuju

signal 21
- setuju

signal 22
- kalau takde tisu... baju leh ker

signal 23
- setuju

signal 24
- setuju

signal 25
- emmm.. setuju .. hehehe

* budiman kan pusat nih... hehehe

~Insan Biasa~ berkata...

ermmmm, tahniah kerana beranggapan begitu. Tapi hanya mereka2 yang mengenali pusat saja yg boleh menjawab soalan tu.hehehehehe

saintis berkata...

istilah lelaki budiman = menerima kelemahan isteri/perempuan sebagaimana kelebihannya. setakat nak senaraikan satu persatu jawabnya blh buah tesis utk master hahah ( layan `can`t take my eyes off you-andy william)