04 Disember 2008

Warna-warna pelangi

Legaaa....akhirnya abis dah exam. Macam post yang penah Syah catat kat blog dia...soalan ntah @#$&*$##@...kuikuikui. Dah la yang menjawabnya pun tengah *+%$#***(#%#$ lima enam bulan nih. Hancus aku rasa....huhuhuhu lihatlah kejunaman pointer aku nanti.

Tu la...orang sambung belajar ikut sama sambung belajar. Eh...bagus apa, seperti yang aku dengar slot pagi daripada Ustazah Salbiah Omar...kita kena cemburu dengan hal-hal kebaikan. Kira betullah tu kan....orang lain sambung belajar, aku pun sambung belajar jugaklah. Cuma yang tak betulnya cara kita menghadapi sesuatu masalah sehingga mempengaruhi pembelajaran yang sedang berlangsung itu jer....iye salah aku juga. Mana tidak terlampau mengikut perasaan hampa kecewa. Tapi ...aku kan cuma manusia biasa tentulah ada silap salah. Aku guru, guru juga insan biasa....aku cukup tak puas hati kalau ada manusia-manusia yang berpendapat...eh cikgu mana boleh buat salah?...eeeee panas jer....

Disember dah sampai. Sikit hari lagi Januari 2009 pula. Okay aku nak mula langkah. Langkah mencari warna-warna pelangi yang terselindung disebalik kehampaan.



Aku renung,aku tenung
Aku nampak air mata
Aku lihat muram durja
Aku pandang kelam duka

Aku toleh di sana
Aku dengar gelak tawa
Aku nampak sinar cahaya
Aku lihat ada pintu bahagia

Aku fikir aku amati
Kenapa aku di sini
Kenapa mesti kaku berdiri
Di tempat yang mati

Okay aku berkeputusan
Akan mula bergerak
Akan membuat langkah
Mendekati cahaya berwarna

Yang terang
Yang cantik
Yang berseri
Yang wangi

Cahaya yang penuh warna warni
Ya...warna warna indah pelangi
Ada banyak pintu lain untukku jejaki
Tak perlu tercegat di pintu yang terkunci

.

Tiada ulasan: