23 Disember 2008

Dapat lagi.....rezeki


"Kak....pos laju kau dah sampai ni", sms Illa petang tadi. Saya sebenarnya menunggu kiriman daripada seorang rakan oum. Dia meminta jasa baik saya (baik ke saya ni? hehehhe) untuk mengambilkan modul bagi semester depan. Saya dah biasa, setiap semester ada saja yang mengirim. Orang lain-lain tau, so takde lah rasa macam dipergunakan....hehehehhe.

Sampai di sekolah, ops saya teringat perlu menghubungi seseorang. Saya menghubunginya, untuk pertama kali....hheheheh agent insurans saya la. Dah tuko agent, agent yang lama dah tuko kerja kot. Lupa plak nak tanya tadi. Okay dah...settle hal dengan agent saya yang baru...En. Azizi. Nak kena jumpa n kenal nih...maklumlah dia yang akan mengurus wang saya nanti.

Sambil2 bercakap tu saya menuju ke pejabat sekolah. Terlihat pos laju atas nama...Anisah bt Mohamad. Mohamad? Hahahahaha itu bukan nama ayah saya pun! Nasib baik sampai dan hanya ada satu Anisah di sekolah. Aduhai kenapa leh jadi macam ni yea...dah 2 tahun dah kami sekelas. Tapi saya tak ambil pusing. Yang penting barang yang nak disampaikan kepada saya, saya dah selamat terima.

Saya sepatutnya menerima sekeping kertas sahaja. Slip pendaftaran semester baru dan bukti pembayaran yuran ulangan, itu saja.Tapi melihatkan sampulnya besar dan tebal, buat saya terus membuka sampul di pejabat juga. (sambil2 makan buah mangga dan kfc!) Saya selalu langkah kanan, bila ke pejabat mesti ada rezeki untuk saya. Alhamdulillah. Melalut pulak. Buka-buka...ada sepasang kain. Aik, untuk saya ke? tiada surat susulan untuk memperjelaskan tentang kain tersebut.

Sampai di rumah, saya sms rakan saya.
"Kak....kain apa ni?"
Terus dapat panggilan. Dia kata sebagai penghargaan untuk saya kerana mendaftarkan dia setiap semester selama 2 tahun ini dan juga kerana dia dah dapat DG32....Amin. Rezeki saya lagi rupanya. Saya menung-menung sendiri, banyak baju-baju saya rupanya dikira-kira banyak dari pemberian orang.Kain dalam simpanan saya baru saja susut bilangannya setelah beberapa kain saya hantar ke tukang jahit. 2009 ni nanti banyak la baju baru saya. Hari ini bertambah lagi. Heheheheh.

Kepada Kak Nora, terima kasih kerana menghargai saya. Kain tu cantik, saya memang sedang gila baju yang ada warna tanahnya putih. Saya sedang berfikir-fikir nak buat fesyen apa . Yeaaayyyy baju baru lagi.

Kalau tuan bawa perahu,
Muatan isi buah berangan;
Hendak berbudi biar selalu,
Supaya boleh buat kenangan.

Tiada ulasan: