31 Disember 2008

Alhamdulillah....murahnya rezeki.

Adinda Puteri, yang mana dalam n3 yang lalu.....saya bilang saya rindu. Hari ini baru dapat jumpa. Seperti biasa saya yang tidak pandai mempamer rasa, buat-buat biasa saja. Walaupun sebenarnya Gembiraaaaaa sangat-sangat. Tapi bukan sebab jumpa Puteri seorang tetapi juga kerana dapat berkumpul semula bersama rakan setugas yang dah sebulan lebih tak jumpa. Kal Sal....sayang Kak Sal, dia je yang perasan.
"Ni dekat2 senyum2 ni kenapa? Ada apa2 ke?"
Of course la Kak Sal.....coz saya dapat jumpa kawan,teman,rakan,sahabat dan taulan yang saya sayang! Orang tunggal macam saya, orang2 yang berada di sekeliling saya sangat bermakna untuk saya. Heheheheh.


Kembali pada Puteri, saya pun lupa sebelum dia ke Turki saya dah pesan ole2 dari sana untuk saya. Saya cuma pesan key-chain je. Tak sangka pulak Put bawakan saya sehelai selendang warna kegemaran saya, key-chain, penanda buku dan ......apa ek nak sebut benda tu ( tanda vocab tak cukup dalam minda!).Heheheheh. TQ Put3.


Setakat ini n3 di tahun 2008. Apabila dimbas dan dibaca semula, saya rasa memang saya seorang yang beruntung kerana mempunyai "mereka2 " yang mewarnai hidup saya sepanjang 2008. Satu kekecewaan saya - hanya satu - telah membuatkan mata saya terlindung malah mungkin menutup dan membuatkan saya lupa tentang keberuntungan yang telah diberikan pada saya. Puncanya? Silap saya,saya terlalu berharapan tinggi. Apabila jatuh.....pastinya ianya hancur berkecai sehingga keberuntungan saya turut lenyap bersama kekecewaan itu. Satu pengajaran bagi saya di tahun 2008. Takkan saya ulangi kesilapan yang sama!



Anak dara menumbuk pandan,
Membuat kuih hidangan kenduri;
Ilmu yang baik jadikan teladan,
Segala yang buruk letak ke tepi.

2 ulasan:

ONE ZABA berkata...

Ilmu yang baik jadikan teladan,
Segala yang buruk letak ke tepi;
Buat apa memasang badan,
Kalau jerawat penuh di pipi.


heee...heeee...jgn marah kalau ada jerawat...gurau je

Tanpa Nama berkata...

runescape money