cari id yes guru sktp

28 Mei 2010

Memang begitu agaknya...


Hidup memang kena selalu buat pilihan. Adakala benci untuk buat pilihan. Tapi apakan daya...pilihan perlu juga dilakukan walaupun ada masanya pilihan itu amat menyakitkan kan?
Dan seseorang yang sedang berada antara dua pernah menghampiri aku. Aku katakan maka perlu memilih antara dua dan jangan kamu silap pilih. Jangan ada dendam yang tertinggal setelah pilihan dibuat. Dendam...seperti mana yang masih bersisa di hati ini. Diakui. Aku jadikan diri aku sebagai contoh. Dan aku dapat lihat sepertinya ada perubahan pada seseorang itu. Aku tahu dia telah membuat pilihannya. Semoga itulah pilihan yang akan membahagiakan dia tanpa meninggalkan sebarang dendam di hati sesiapa.

Dan aku sendiri masih belum di beri pilihan untuk memilih. Ahaks.....jadi aku tak perlu nak memilih. kan??????? Apa dalam hati? Oh pasti ada yang sudah membacanya riak wajah bahasaku....maka aku teruskan untuk berdiam sahaja. Biarkan mereka dengan sangkaan masing2.Pada aku hidup memang begitu.

27 Mei 2010

Diam-diam sudahlah...

Nak dihampiri takut lari
Nak dipegang tak boleh
Nak didekati tak mampu
Nak dibelai tak mungkin
Nak dikasihi hanya sipi
Maka
Dari nun jauh di sudut hati
Asalkan sentiasa dapat
Ditatapi sudah memadai...
Aku bersuara...?
Tidak akan lagi...
Tidak sekali-kali!


25 Mei 2010

tiba-tiba wajah ini muncul....dalam hati

Yess.....Yup.....Iya.....

SAYA SAYANG KAMU
biarpun
kamu tidak tahu
walaupun
kamu tidak dengar
meskipun
kamu tidak nampak
ataupun
kamu sengaja buat-buat semua di atas
SAYA SAYANG KAMU
terima kasih kerana memahami
:-)

21 Mei 2010

hari ini...

Hari ini....
Hati ini....
Begini mungkin....

Hari ini....
Hati ini....
Sesayu ini ramalnya...









atau beginikah....
Hati ini...
Hari ini...
Sebenarnya....?


Itukah petanda aku tersilap lagi???




17 Mei 2010

kenapa aku di sini

penatnya apabila dah takde cuti. Cuti yang tidak lagi cuti. Ingatkan bila cuti boleh melepak di rumah sendiri. Angan-angan terus tingal angan-angan. Satu hari di atas jalan raya saja. Yang pasti aku penuhi hajat seseorang yang dah berkali-kali sebut nak ke kubur arwah ayah. Maka kami pergi anak beranak....semalam. Agaknya dia mimpi jumpa arwah ayah aku kot. Maka dari minggu lepas dia dah merancang nak balik Pulau. dan aku yang sememangnya dah lama tak jejak Pulau semalam la baru aku jejak.
Pulangnya ntah kenapa hati aku jadi panas, rasa nak nangis? ada jugak. rasa nak mengamuk pun ...ada jugak. Marah pada siapa? aku tak tahu. Stress kot..... Dan tengahari itu mungkin jugaklah pertama kalinya mereka melihat aku marah dan mengamuk. Semua diam! Haaaaaaaa....mungkin juga eceran peristiwa kelmarin apabila dia bercakap dengan aku dengan nada yang tinggi. Emosi aku terganggu terus membawa ke hari semalam. Jangan ingat dia sahaja yang ada suara tinggi. Aku juga ada! Jangan ingat dia sahaja ada baran. Aku pun baran juga!
Aku sentiasa perlu bersama mereka sehingga adakala aku rimas, walaupun aku akui juga sebenarnya aku happy jugak kalau mereka ada......dan kadang-kadang merasakan seperti aku sudah tidak ada masa untuk diriku sendiri.Aku ingin ruangku bersendiri. Aku ingin masaku untuk diriku tanpa mereka. Kini, aku sudah mula merindui masa silamku. Tapi....ntahla...aku keliru. Siapa sebenarnya aku dalam keluarga itu? Apakah tugas aku dalam keluarga itu sebenarnya??? Aku sedang mencari apa perlunya aku di situ...Kenapa mesti aku?

14 Mei 2010

terungkai sudah

Akhirnya terungkai sudah suatu peristiwa. kesian dia di perlakukan begitu. bahana...silap pilih kawan. dan syukur tuhan mendengar permintaanku dan kini semuanya terungkai. aku lega sangat. tiba masa untuk aku bantu dan teruskan nekad untuk melihat dia membina penghidupannya yang baru.

13 Mei 2010

sejalur harapan


penat
kalau asyik terjumpa silap orang
penat
kalau asyik tersilap sayang orang

kuat benarkah aku ini
hingga aku yang selalu terpilih
hingga aku yang selalu dipilih

kuat benarkah diri ini
untuk menampung segala dugaan
untuk menanggung segala cabaran

tapi betapa besarnya
hajat aku
nekad aku
sebenarnya...

untuk melihat dia berjaya
untuk melihat dia bahagia
untuk melihat dia gembira
untuk melihat dia berubah
berdikari dan berdikari

kerana aku teringin sangat...
melihat dia berdiri atas kakinya sendiri
kerana aku sangat sayang dia

03 Mei 2010

mari berlibur sebentar

Setelah 3 hari berturut-turut aku tidur lewat....sekitar jam 3 pagi, sibuk menguruskan hal mobile stokis mama kat Bayu Tinggi...semalam aku berlibur sebentar. Itu setelah sekian lama tidak berlibur. Hohohohoho....aku g tengok wayang kat Jusco Bukit Tinggi. Ajak mama sekali, tapi dah dia kata tak nak....letih....malas.... so aku pegi berdua je la dengan Fahmy. Fahmy yang ngajak pun....dari kelmarin lagi. Sibuk ajak tengok Iron Man II. Layanzzzzzzzz.....coz aku pun dah lama tak masuk panggung. Ahaksss. Realeassssseeee sikit stress. Sementara nak tunggu masuk panggung tu, kami ronda-ronda sat kat jusco...and of course kedai buku kita singgah masuk. Hahaha tak sangka Fahmy ni minat jugak dengan buku. Dua buku aku dapat, satu pilihan aku-Bila Allah Menduga Kita, satu pilihan dak Fahmy-Yakjuj &Makjuj : Bencana Di Sebalik Gunung.


Lagipun hari ini adalah bermulanya komitmen baru dalam hidup aku. Pagi dah kena bangun, siapkan rumah kejap, kul 10 dah mula masuk kerja di mobile stokis mama sampai kul 12.15. Then sambung masuk mengajar sampai petang. Malam jengok mama kejap kat bayu perdana, baru boleh balik rumah kat sungai udang. Masa ni la nak uruskan dapur aku dan kerja-kerja sekolah. Padat dah hari-hari aku. sabtu-ahad dah tentu-tentu di stokis mama ...hehehe separuh hari jer la kan. Kalau sehari...mahu gak aku menyorok diri kot.

Herm apa ada di mobile stokis mama ekk??? nanti aku akan buat blog khas untuk itu. Tungggguuuuuuuu...sedang dalam proses.