05 Disember 2008

Kancil buat hal lagi

Aku baru je nak bernafas lega. Baru je nak bercuti2 Malaysia kat rumah. Kancil aku buat hal pulak. Memang x boleh senang sikit. Ada saje hal yang membuatkan hati kurang senang. Pantang je pabila dompet tu berisi sikit. Huhuhuhu. Pagi tadi ingat nak cari nasi lemak kat Simpang 4, Sg Udang. Tetiba teringin nasi lemak akak tu plak. Lagipun memang dah lama tak menjamahnya. Aku capai kunci kereta, tekan alarm. Alamak! senyap je...aku dekatkan jarak...senyap juga. Aku rapat lagi...lagi...lagi....dan tekan alarm kuat2...HUUUawwawawawwwaaaa sah x bley. Aku ni bab2 kete jadi mcm ni orang pertama appear kat kepala...Qusy ler...terus sms...

Aku : Qusy, ko kat ner? kg ke?
Qusy : Ha'ah kat kg. nape?
Aku : Aku lock kete ngan alarm. alarm problem ni.
Qusy : Ko pi tuka alarm kete ko. Pas2 mesti elok punya.
Aku : Ek? kalau bukan pasal bateri alarm. Ada sebab lain tak yang boleh menyebabkan situasi ni?
Qusy : Alarm ko rosak. tapi bateri alarm ko je kot.
Aku : Nanti aku try.

Aku pun pegi la jalan kaki g cari and beli bateri alarm kancil aku tu. Sempat juga la singgah badurun beli majalah dan lauk pauk sekali. Sebab dah xde mood nak masak serta penyakit M dah menyerang.hehehehhe. Jalan kaki je tu.

Aku : Oit, aku dah tuko bateri. tapi xde perubahan pun?
Qusy : Alarm ko rosak. So cabut speaker alarm kat depan. Dkt enjin. N cabut fius alarm.
Aku : hahahahah masalah utamanya aku x tahu n x kenal item2 tu semua! but anyway...tq 4 all the nasihat.

Aku try tanya ustaz anuar plak yang ada guna kancil la kan. Tanya dia kat mana semua2 item2 tu. Tau ustaz jawab pe? hehehehe

Ustaz : buka bonet. terus nampak speaker tu.fius kancil bawah stereng kalau tak silap.
Aku : Ha, ustaz tahu, meh la tolong akak...
Ustaz : cabut bateri skrang. buat je tak meletup la.tgk fius kat bawah tu.kotak kat stereng. cabut ja.

p/s : nak tanya pendapat pembaca. sorang budak memang x kenal buah2an tempatan.kita suruh budak yang belum dikenalkan mana satu dokong mana satu langsat....supaya dia amik dokong. dua2 buah bercampur aduk dalam satu bakul. ada pulak tersesat buah ciku dan mata kucing 5-6 biji. agak2 buah apa yang dicapai?

hehehehhehe

.

Tiada ulasan: