cari id yes guru sktp

08 Disember 2008

Saat Aidiladha tiba

Assalamualaikum. Hari ini hari raya. Hari Raya Aidiladha. Subuh-subuh dah terjaga. Sejuk...rasa malas nak bangkit. Hujaaaaaannnnn. Usai solat subuh. Aku baring-baring lagi,hingga terdengar takbir raya. Adehhhh....ntahla, mungkin sebab musibah hati yang melanda jiwa aku tahun ni, membuatkan aku tak tahan mendengar takbir raya. Menitis air mata. Sorang-sorang. Aidilfitri yang lepas pun begitu.

Aku bangkit la....nak penuhi permintaan my dear Ayah yang nak makan lontong raya-raya ni. Alahai.....dapur aku banjir lagi! So terpaksalah aku bersihkan dapur dulu. Buang air,mop dan lap lantai. Sebab dah laluan ayahkan....buat lambat2 nanti susah pulak dia nak g bilik air tu. Dah selesai bab lantai, barulah aku mulakan tugas memasak. Ketupat segera Adabi...malam tadi dah aku rebus dah. Tinggal nak buat kuah lontong je. Ni la hasilnya...biasa2 aje. Masak pun untuk kami dua beranak je.huhuhuhuhu.


.: Lontong :.

Aku buat pagi tadi ni. Leh la buat makan untuk satu hari. hehehehhe

.: Bubur Sum Sum :.

I made it yesterday. Kegemaran ayah. Buat semalam buh dalam peti ais. Sedap makan sejuk2. Sejuk tekak....


.: Kuih Denderam & Tat Nanas :.

Ha yang ni, aku beli je kat pasar...kuikuikui KD kegemaran ayah juga. Tat Nanas tu mine...:-DBuat kudap-kudapan di petang raya.

..

Tiada ulasan: