cari id yes guru sktp

22 Ogos 2009

Kurma


Nabi Muhammad SAW bersabda: "Rumah yang tidak ada kurma di dalamnya, akan menyebabkan penghuninya kurang sihat".

Nabi Muhammad SAW bersabda: "Berilah makanan kurma pada wanita yang hamil sebelum dia melahirkan, sebab yang demikian itu akan menyebabkan anaknya menjadi seorang yang tabah dan bertakwa (bersih hatinya)".

Abu Abdillah a..s. bersabda: "Buah kurma adalah salah satubuah yang berasal dari syurga dan dapat mensirnakan pengaruh sihir".

Abu Abdillah a.s. bersabda: "Orang yang memakan 7 buah kurma yang baik sebelum sarapan, maka pada hari itu dia tidak akan tertimpa racun, sihir dan tidak diganggu setan".

Imam Ja'far Ash-Shadiq a.s. bersabda: "Barangsiapa memakan 7 buah kurma yang baik, maka cacing-cacing yang ada di perutnya akan mati"..

12 ulasan:

arryani berkata...

Slmt berpose...

slmt beribadah...

maafkan andai tersilap bicara

Bapak berkata...

entah kenapa bila Ramadan menjelma baru Bapak teringat kat buah kurma..

dulu pernah bercita2 nak jadikan kurma snack keluarga sepanjang tahun tp hampeh..hangat2 tahi ayam jer..heheh

cuma masa Orang Rumah Bapak mengandungkan Khalish dulu, ada gak beli buah kurma suruh beliau makan...

- jinggo - berkata...

wak..
selamat berpuasa
selamat bersahur
selamat berterawih
selamat makan kurma...

selamat untuk semua.

ONE ZABA berkata...

ingat kurma..ingat pose...

a kl citizen berkata...

tq for the info
selamat berpuasa

~Insan Biasa~ berkata...

selamat kita bermaafan kak yan..

~Insan Biasa~ berkata...

sinonimnya begitulah bapak
ramadhan dan kurma

~Insan Biasa~ berkata...

wak jinggo...
semoga selamat untuk segala-galanya

~Insan Biasa~ berkata...

puasa dan kurma x dapat dipisahkan..
kan cgu one? :-)
selamat kita berpuasa

~Insan Biasa~ berkata...

kak kl citizen,
pasni ade info kismis dan madu
hehe...ramadhan yang manis.

NaqeebLukhman berkata...

ak buah kurma lah cikguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu....

mana dia buah kurma huhuuhu
dah lama tunggu nih haih.....

kalau pi PKNS tu jgn lupa belikan yg dalam kotak tu huhuhu yg ada tangkai itu....

~Insan Biasa~ berkata...

hehehe awak yg dok shah alam tapi suh orang klang beli kan ape ke hey ye naqeeb?? hehehe domam ko? nanti call jek orang yang jual tuh kay....hehehhe selamat berpuasa en. naqeeb....