cari id yes guru sktp

26 Ogos 2009

Patah kaki sementara

Enaknya merehatkan mata,minda dan badan. Lama rasanya tidak berasa begini. Terasa bagai malam. Kokok ayam itu aku abaikan. Usai mengadap Illahi, aku kembali mengulit mimpi. Idah , Hana ada bersama. Membaiki? Menganalisis? ntah apa yang di belek-belek sekeliling kancilku itu. Aku biarkan. Mereka lebih berpengetahuan berbanding aku.

Bunyi deringan . Jam? bukan...tapi telefon. Aku jawab, sambil merenung jam di depan mata. Ha...830 pagi. Idah call. Bertanyakan apakah aku sudah check minyak hitam? Hah...bukankah Idah ada bersamaku? Aku bermimpi. Aku senyum sendirian di kamar sambil mendengar Idah seakan membebel padaku. Hahaha....pegi check....kalau ada apa-apa, pomen kan ada kat belakang tu. Pegi hantar pada dia. Aku hanya kata...iya...iya...yelah...tidak berbalas kata. Malas. Masih mamai pun iye.

Aku biarkan dulu, bila aku lihat bengkel belum berpenghuni, walaupun sudah jam 9 lebih. Untuk menyegarkan diri, aku bersihkan diri. Segar. Herm...YM aku login. Idah ada. Bertanya lagi. Malik Rafie ada, juga aku bertanya. Qusy aku call terus. Malik kata takda apa. Qusy juga kata takda apa. Cuma keduanya minta aku lihat tangki air simpanan. Dan Qusy minta aku lihatnya ketika enjin panas. Apa keadaannya. Gelegak! Pergi bawa bengkel. Kipas tak berfungsi katanya.Hanya melalui telefon. Dia di KL menjaga saudara perempuannya, baru selesai pembedahan.

Aku batalkan niat untuk ke sekolah. Terus membawa kancilku ke bengkel. Pomen tiada. Ah..aku tinggalkan sahaja. Menunggu pomen di anjung rumah. Menderu datang aku tahan. Lihatkan kancil saya,pintaku. Hari ini mungkin tak sempat tapi tak apa biar saya lihat dulu, respon pakcik pomen. Kunci kereta bertukar tangan. Saat ini kancilku masih di bengkel. Memang ada kemungkinan esok baru dibaiki nampak gayanya. Ah....aku baru merancang untuk ke sekolah. Tapi dah patah kaki. Maka hari ini aku di rumah lagi. Tidak berganjak dari meja kerjaku. Aku dah mula kebosanan 3 hari di rumah. Masih berfikir apakah juadah nak ku sediakan petang ini. Nasib baik kedai sebelah rumah. Tidak perlu tergesa-gesa mencari bahan mentah.

-Aku patah kaki.-

Oh, hari ini 26 Ogos...hari lahir seorang blogger, Kak Biru. Aku senyum lagi. Teringat tarikh ini, 10 tahun yang lalu. Untuk pertama kalinya aku jejakkan kaki ke negeri yang mengamalkan Adat Perpatih. teringat 26 Ogos....7 tahun lalu, kami berkumpul di kelas. Malam. Azli Faisal....ketua kelas memberi ucapan sempenan ulangtahun kami di tanah perpatih yang ke-3. Tahun akhir kami bersama. Kini, masing-masing dengan kehidupan masing-masing. Yang akrab semakin mesra. Yang bertelingkah semakin jauh. Ah, kehidupan. 26 Ogos dalam kenangan.

Untuk mantan Melewar yang dapat aku jejaki di dunia maya ini, Insya'allah kita sama-sama aturkan pertemuan. Bawa sekali penghidupan kalian yang baru. Aku jadi rindu lagi....

Idah, Syahidah, Liza, Sy Rodziah, Md Noor....
Iza, Ilot, Dilla,Kak Ila, Kak Iza, ...
Azwa, Intan, Kak Yan, Kak Aya,'Adli, Shah, Shahar....syukur kita bertemu semula di sini.
Asoy, Abg Lan, Zahar, Azmi, Tan Tai Hock, Abg Zul, Abg Awi, Kak Norma, Zainab....mana korang la ni??
Ami (yang dah hilang dari kami semua)-apa salah kami Ami??Abg Mie....?? Sampai hati buang kami semua....dapat tanduk, akar dah tak berguna. Semoga sejahtera jika itu pilihan yang terbaik.

-Aku dan memori-

8 ulasan:

<< s| tED| >> berkata...

patah kaki .. parah juga di bandingkan dengan patah hati :)

ONE ZABA berkata...

beli la yg baruuuuu!!!!!

~Insan Biasa~ berkata...

hahaha....apa pun kalau dah 'patah' memang sakit...

~Insan Biasa~ berkata...

tengah pikir2 nih....cgu one

imanshah berkata...

Huhu..baru sehari dua, saya dah 5 bulan patah kaki selepas eksiden..huhu

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

tengah patah hati...

KALAI berkata...

If only you knew,
how my heart overflows with love for you.
If only you could see
the way you fill my hopes and dreams.
You're the owner of my heart,
the ruler supreme.
Even in the dark of night,
I've only to think about you
to feel your loving light
and from this world I drift
feeling as if
I'll never touch the ground again...
If only you knew.

If only you could guess
how I hear your voice when others speak;
for you hold the key to my happiness,
and it's always you my soul seeks.
If only you could feel,
how your very presence
has the power to heal,
all the wounds inside me.
You've made me abandon
the pain of yesterday,
and you've shown me
that the past can no longer
stand in the way
of what I hope to achieve...
If only you knew.

If only you could realize
the way you've shown me
that it's better to give
than to take,
and whatever I do,
I do for your sake.
I'm willing to give you my all
and expect nothing in return.
But, oh how I yearn
for you...
if only you knew.

~Insan Biasa~ berkata...

uiks KALAI,
terima kasih...panjangnya.
"if only you knew..."
that...i am not recognise u...introduce pleaseee

hehe