cari id yes guru sktp

28 Ogos 2009

akhirnya....

Sudah lama aku mencari cara bagaimana untuk membuat icon kecil pada tab tinta semalam. Pagi tadi sementara menunggu waktu untuk ke Jalan Meru, dan sementara menunggu member yang satu itu bangun dari lenanya, aku mencari lagi. Dan akhirnya aku berjaya. Ah....akhirnya! Betapa seronoknya apabila sesuatu yang kita usahakan mendapat hasilnya kan...
Untuk membuatnya aku rujuk di sini dan sini pun okay juga.

Icon kecil itu namanya favicon. Rasanya ramai yang sudah mengetahui tentang widget ini. Cuma aku sahaja yang baru belajar tentang ilmu ini. :-)
Mengapa mahu guna favicon?

8 ulasan:

a kl citizen berkata...

lepas ni buat tutorial ya... saya pun nak tau gak

- jinggo - berkata...

itu rupanya..
jenuh cari kat mana..
cerita sikit...
apa kelebihan ' benda ' tu...

buta pasal IT ni..

Cikgu Zailani berkata...

Hai... apa khabar?
Nampaknya ada ilmu baru yang diajar..
Boleh saya sedut ilmu ini ye...
Atau kalau tak boleh nanti awak bagi tutorial kat saya ye...

~Insan Biasa~ berkata...

to all...
kita kongsi ...
okay je.

ONE ZABA berkata...

tepukk...tepukkk...tepukkkkkk tangannnnn!!!!!

kakpah berkata...

tahniah . tak rugi mencuba kan..

~Insan Biasa~ berkata...

clapp...clappp...clappp
terima kasih cgu one...
ihiks...

~Insan Biasa~ berkata...

ye kak pah setiap hari pasti ade sesuatu...