12 Ogos 2009

jika begini, tidak sepatutnya begitu .....

Jap...jap....jom nyanyi sat....
walaupun kau bukan kekasih
namun bukan sekadar teman biasa
hadirmu membawa cahaya
di hati nan terluka...

di antara cinta dan kasih
apakah ada jurang pemisah
hadirmu membawa cahaya
di hati nan terluka
oh sayangku....
orait...lagu xde kena mengena langsung dengan coretan yang seterusnya di bawah ini. Saja nyanyi suka-suka menghibur hati....hehehe still remember? Ini Ogos yang istimewa kan....


Aku cuma seorang insan...
Walaupun mungkin dipandang luar biasa,
Aku masih seorang hamba-Nya.

Aku cuma seorang insan...
Walaupun mungkin dikata hebat,
Aku masih seorang manusia.

Aku pengajar
Aku pendidik
Di dalam ruang sekitaran

Aku memberi
Aku berkongsi
Ilmu yang juga ihsan dari-Nya.

Bersalahkah aku jika...
Sesekali aku terlupa?
Sesekali aku tersilap?
Sesekali aku terleka?

Tidak bolehkah aku jika...
Sesekali terjatuh?
Sesekali tersungkur?
Sesekali tersedu?

Kerana aku manusia
Yang punya hati
Yang punya perasaan
Yang punya nafsu

Mengapakah mesti ?
Orang hebat tak patut silap....
Orang bagus tak patut leka....
Orang begitu tak patut macamni...
Orang begini tak patut macamtu...

Kalau terlalu kerap mungkin tak patut...
Tapi kalau sesekala ...... salahkah?
Tapi kalau sesekali..... tak bolehkah?

Kita sering dengar ungkapan
Kita tak sempurna...x pernah sempurna...
Tapi apabila orang hebat tersilap langkahnya
Mengapa ada suara-suara di belakangnya?
Tak patut begitu dan begini
Di manakah pernyataan...'kita x pernah sempurna'
Yang dulunya menjadi mainan dibibir??

Ibaratnya - 'kita tak pernah sempurna' hanya untuk diri empunya yang tersungkur.
Begini agaknya :
Diri sendiri silap - alasan - kitakan manusia, mana pernah sempurna.
Orang lain silap - alasan - dia hebat tak sepatutnya buat silap!
Adilkah begitu??

3 ulasan:

Guru berkata...

tak salah buat silap...
tapi kalau asik silap yang sama je...
kat mana salahnya?

~Insan Biasa~ berkata...

tu sebab ada saya coret...

Kalau terlalu kerap mungkin tak patut...
Tapi kalau sesekala ...... salahkah?
Tapi kalau sesekali..... tak bolehkah?

kalau asik buat salah yang sama berulangkali...mungkin sebab dia kekal fikir itulah yang sebetulnya!

he..betul ke??

ONE ZABA berkata...

kalau ada org mengaku yg dia tu sempurna..maka dia tu sebenarnya tidak sempurna....cuma ego menguasai diri.