23 Ogos 2009

kereta lama, pengalaman baru...


yeayyyy.....exam dah selesai!
syokkkkkkkkkkkk.................
ade cerita disebalik 'yeaayyyyy' itu.
macam biasa....goreng,salai, rebus, semua ade....
ISP kat malaysia
Jaring,TMnet, Maxisnet.....errkkk Timenet ...aku lupe.
Protokol dalam nak hantar mesej
Aplikasi,Hos ke hos, Internet......errkk Capaian rangkaian ....aku lupe.
Arrgggghhhh....asal yang last jek aku tak ingat
Adeehhhhhhh....puas dok ingat-ingat masih juga not remember.
Alih-alih....angkat tangan ler. Okey, aku blah kuar dewan pekse.



berkaitan tajuk..ni masa on the way nak g UNITEN ler ni.
Kereta dah lama...dah abis bayo dah pun...adelah 7 tahun dah diguna pakai.
driver : Aku rasa dah 2-3 hari ni kete aku lain macam jek la kawan
member: Eh, ko jangan....kang pekse tepi highway plak kita kang
driver : aircond panas ler..bukak tingkap lah
member : baik2 ye kete..sabo..

sambil2 drive ...aku masih tak senang hati...risaunya lah kalau jadi pe2 tengah jalan nie.
sambil2 aku dok jeling2 meter..

driver : eh kawan...minyak...F full E empty. kan??
member: yup.
driver : C dengan H ni...stand for what?
member : tu tempreature ...
driver : Oh ok....C cool H hot...nih H nie...

aku dah start tinggi suara sikit

member : Huh..ko tak isi air apa? benti2....
driver : tengah2 highway ni nak benti mana?
(tetiba aku jadi bodoh -gitu huhu)
member : stesen minyak...hentian rehat

aku terus drive....aisey lambat plak nak sampai hentiannya

member : slow..slow ....
heheh member aku cool jek...tapi aku tahu dia berpeluh gak tu...
akhirnya tiba di hentian rehat kinrara nun..
apa hei...isi air lah..

member : ish puasa-puasa ni , kete pun ko suh puasa ke..tak patutlah tuan ko ni...
member aku bebel dah ...
huhuhuhu aku x tau lah.

tu arrr dulu rajin antar servis...tahun ni aku relaks la pulak. Ntah hantu apa merasuk ntah.
Sib baik kete tak berasap...kalau tak memang masak poket dompet aku.
Sib baik gak aku ada member ni...kalau sorang ...mati kutu ler jawabnya.

pengalaman baru.
tak kira la apa situasi...sila simpan bekalan minuman khas untuk kereta.
tak kisah bila...sila rajin2 isi air ye.
lepas ni memang aku tahu dan ambil tahu.

aku kata pada diri aku sendiri:
kita sesungguhnya hanya akan betul2 belajar apabila dah terkena batang hidung.
kita sesungguhnya hanya akan betul2 belajar apabila mengalami sendiri situasi.
sendiri alami. sendiri buat.sendiri pegang.sendiri rasa.
ha baru tahu. baru ingat.
memang pengalaman adalah guru paling baik dalam hidup.

member : hahaha paling lawak...ko nak tanya pun berbunga2 jugak ek...hehehe. F la E la...C H..
driver : ekkekekek sampai nak berair mata aku gelak.

apapun...alhamdulillah, aku selalu bernasib baik. Tak jadi apa2 yang tidak diingini. Aminnn.
pengalaman yang sedikit mengecutkan hati perut tapi akan jadi bahan ketawa esok lusa. tak percaya.tunggu jek la!

12 ulasan:

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

ye betul2...

time dh tua2 nanti la teringat balik pastu leh gelak2....

hehehe....

sbb tu di abadikan dalam blog supaya xkn dilupakan sampai bila2...

Unknown berkata...

semuga apa2 yg berlaku..
pengalaman hanya sekadar cerita..
bagaimana cerita menjadikan hari ini lebih baik dari semalam

Guru berkata...

alhamdulillah...selamat semua

Teacher Hafizah berkata...

btol. spare air dlm keta. penting tu. dulu saya pun tak amik port. skrng mmg ada 1 botol mineral full of water.
sedap lagu wali ni ek

ONE ZABA berkata...

simpan coca cola sekali...agar-agar dahaga je, belasah air tu.

ibundo berkata...

kakpah selalu berleter dengan anak, "belajar dari pengalaman orang. kalau belajar dari pengalaman sendiri, SAKIT"
Tapi selalunya begitulah. Kita ni susah nak serik melainkan mengalaminya sendiri.
Keh..keh.. nasib baik takde apepe.
Selamat berbuka.

~Insan Biasa~ berkata...

makanya teruskan perjuangan kita,cik gadis manisss...

~Insan Biasa~ berkata...

wak jinggo,
hari esok pasti lebih baik,
jika kita mengamil pengajaran dari apa yang berlaku pada hari ini...

semoga masih ada esok untuk kita.

~Insan Biasa~ berkata...

kl citizen,
alhamdulillah...Dia masih bersama kita.

~Insan Biasa~ berkata...

lagu wali...heheh
carikan jodoh saya...:-)

saya suka juga lagu ni fiza..

~Insan Biasa~ berkata...

sudah semestinya cgu one...
tapi make sure bukan di siang Ramadhan ye....

~Insan Biasa~ berkata...

Dia masih sayang kita Kak Pah...
Tu la pasal kena gertak sikit!