01 Ogos 2009

Dia datang

Dia datang lagi.....Ogos! Ogos kali ini harapnya tidak semuram ogos yang lepas. Dan semoga itu sahajalah ogos yang paling-paling teruk pernah aku lalui. Jangan ada Ogos seperti Ogos yang lepas. Nyahhh jauh-jauh,okay!

Ogos kali ini, didalamnya aku lahir dua kali. Dan harap2nya kelahiran yang membawa sinar yang lebih menyerlah...sebab dah dua kali kan? heheh. Satu, seminggu selepas datangnya Ogos. Dua, seminggu sebelum berakhirnya Ogos. Hah di situ masanya aku dilahirkan. Bestkan dua kali lahir. Tapi boleh juga nak lahir hari-hari...boleh kita jadi baru dan lebih baik setiap detik.

Ogos ini...cerita yang macam-macam untuk hidup aku. Bulan lahir aku yang lahirnya tak cukup bulan nih...special kan? Heheh awal2 dah special! Bulan di mana aku mula duduk berjauhan dari ayah kerana berada di MPRM dan Ogos juga menemukan aku dengan kehidupan berdikari.

31 tahun lalu menemukan aku dengan dunia alam.
13 tahun lalu menemukan aku dengan dunia yg mengajar erti berdikari.
10 tahun lalu menemukan aku dengan erti kejayaan sebuah kegigihan.
04 tahun lalu menemukan aku dengan dunia yang penuh warna-warna.
01 tahun lalu menemukan aku dengan dunia yang penuh pancaroba.
yup....dan
52 tahun kemerdekaan untuk negara tercinta, Ogos juga!

Ogos dalam hidup aku pelbagai implikasinya.
Ogos terkini berganda lahirnya...semoga berganda gemerlapannya.
Ogos & Ramadhan yang hampir seiring hadirnya cukup memberikan aku satu rasa.

Ramadhan seperti juga Ogos dan yang pasti banyak episod cerita hidup aku sama ada ok atau tak ok di penghujung episod , pemulanya sering berlaku pada Ramadhan. Dan aku teruja juga, apakah dan bagaimanakah agaknya episod yang bakal Ramadhan kali ditakdirkan untuk aku??
Ogos dan Ramadhan di dalamnya terdapat episod kehidupan seorang aku yang bergelar ~insan biasa~ Betapa istimewanya Ogos yang berada dalam Ramadhan. Walaupun masih belum betul2 berselisih...ia masih istimewa kerana masanya semakin menghampiri. Fuhhhh...Semoga episod tahun ini akan lebih ......(aku xde perkataan untuk mewakili apa yang tergambar dalam minda) hahahah..menandakan kamus asli aku tak cukup lengkap lagi lah tu kansss.....

Cik bedah pergi ke pekan,
Sampai ke pekan membeli rotan;
Kalau sudah bertuah badan,
Batu di tangan menjadi intan.

16 ulasan:

Beruwang berkata...

merdeka.....

ONE ZABA berkata...

disebabkan ogos ni ada mamcam-macam hari istimewa buat anis, maka aku doakan agar "selamat semua hari" "gumbira semua hari" "bahagia semua hari".

Kelapa diperah hasilnya santan,
Hampas dibuang berketul-ketul;
JIka batu ditangan menjadi intan,
Campakkan daku barang seketul.

imannuha berkata...

Salam!!!!!!!!!!!!!!he...he....akak pun lahir bulan Ogos!Semoga berbahagia di bulan ogos ni!!!

easza berkata...

semoga kebahagiaan menjadi milikmu anis... aku melahirkan anak kembar di bulan Ogos juga... penuh erti...

sonata anak kancil berkata...

istemewanya bulan ogos...semoga semuanya memberi kebahgiaan buta dirimu...

Nl berkata...

ogos datang lagi... lagi2 dia datang heheee

Tanpa Nama berkata...

One..

aku pun tak nak ktinggalan gak...

Slamat buat anis...

Moga hepi sokmo...

enjoy ur life

Life is beautiful..

love ur life..

~Insan Biasa~ berkata...

yup ber_uwang....merdeka.
sudah merdekakah hatiku?...huhuhu

~Insan Biasa~ berkata...

terima kasih cgu one....bahagia setiap hari..semoga cgu one sekeluarga turut diberkati hendaknya

~Insan Biasa~ berkata...

kak iman..seronoknya kalau orang2 ogos boleh berkumpul kan??? hehe

~Insan Biasa~ berkata...

terima kasih easza...seronoknya melayan si kembar...saya berangan jugak..tapi bpknya xde lagi...ekekekke

~Insan Biasa~ berkata...

moga2 begitulah hendaknya sonata.terima kasih atas doamu itu.

~Insan Biasa~ berkata...

Naqeeb,
ogos...dia akan sentiasa datang!

~Insan Biasa~ berkata...

Kakak yang ku rindui kehadirannya di sini...hehehhe
yup kak yan,
semoga kita akan sentiasa berkata
'life is beautiful'....

Bapak berkata...

ogos jugak bermakna buat Bapak...heheh

~Insan Biasa~ berkata...

hehhe kita semua berkongsi bahagia Ogos.Aminnnnn.