cari id yes guru sktp

07 Ogos 2009

Kalau begitu....

Baiklah,
Kalau begitu caranya..
Kalau begitu percaturannya..
Kalau begitu penerimaannya..
Kalau begitu sambutannya..
Saya akur.

Tidak menjadi hal..
Kerana selepas ini,
Ada kemungkinan..
Saya juga begitu terhadapmu,
Melakukan perkara yang sama.
Masuk kandang kambing mengembek,
Masuk kandang harimau mengaum..
Di mana bumi dipijak,
Maka di situ langit di junjung.

Hahaha..

Sebab.... saya tahu,
Ia hanyalah sesuatu yang remeh..
Pada sesetengah orang.

Walaupun yang sebenarnya,
Bukan saja saya,
Bahkan,
Semua orang...
Tidak mengira usia
Tua Muda atau
Kanak-kanak Remaja,
Miskin Kaya.
Pendek kata untuk semua..
Yang kita panggil manusia,
Pasti gembira..
Kalau memperolehinya..
Kalau membacanya..
Kalau mendengarnya..

Terima Kasih
Kerna pernah memberi..

10 ulasan:

- jinggo - berkata...

aduh
mendalamnya madusud N3 ni...
saya amat percaya hidup ini adalah menarik untik dihayati....
asasnya kita memberi dan menerima.

arryani berkata...

Slmt mluahkan isi hati..ngeeee..

Memang kena luahkan apa yg terpendam.Kalo tak, boleh jadik biol..

Oleh itu, dengan ini akak ingin memaklumkan yg akak dah dgr luahan hati ko dik..

Harapan akak agar ko dpt nikmati hidup dgn seronok dn hepi..

Life is beautiful...
love your life...

NaqeebLukhman berkata...

apsal lak ni cikgu....
kecewa benor nampaknya... jgn layan sangat... cuba lompat2 sikit macam kanak2 rinag tu ngeeee.. hehehee


lompat sikatak lompat
lompat sambil menari
lompat cikgu lompat
kalau jatuh bangun sendiri


heheheheee

ONE ZABA berkata...

kalau masuk kandang harimau tak dan la nak mengaum...dah kena ngap!!!

kekadang tak semestinya kita ikut rentak org. lebih baik tidak mempedulikan...

eerkkk...ada kaitan ke apa yg aku cakap ni!!!

eeeda berkata...

Aku dah baca byk kali nie...tp tak faham2....ada ko tak puas hati ke??? atau merajuk???? sory kalau salah fahaman..

~Insan Biasa~ berkata...

asas : memberi dan menerima
di mana kita?
memberi dengan harapan akan menerima
atau
sudah menerima baru nak memberi

~Insan Biasa~ berkata...

yup kak yan...boleh biol kalau pendam,perap..
baiknya hati kak yan sudi mendengar luahan jiwa yang mengada-ngada ni!

~Insan Biasa~ berkata...

saya tak layan Naqeeb...erkk layan sikit2 jer..kalau tak layan langsung...bukan manusia ler saya nih...
kurang layan...cuma mengeluarkan...

~Insan Biasa~ berkata...

kait x kait...jom kita kait buah derian cgu one...lagi best

~Insan Biasa~ berkata...

rasanya betul dah fahaman ko tu...kali ni x bercanggah dengan fahaman aku...muahahaha....

eeeda,
sesungguhnya hanya manikam yang mengenal jauhari
dan sesungguhnya juga
sapa yang makan cili jer yang rasa pedas...

ko tak paham? x pe...heheh