cari id yes guru sktp

17 Ogos 2009

It's coming back!


Semalam doktor itu beri 2 jenis pain killer
satu: ponstan (250mg) 2 biji 3 kali sehari telan selepas makan...stok diberi...8 kapsul
dua : kloten (100mg) 1 biji 2 kali sehari telan selepas makan...stok diberi...2 biji
pesanan untuk aku yang dipesan berkali-kali
-jangan makan keduanya serentak...ambil kloten selepas 3-4 jam setelah telan ponstan.
oraiittt....

so balik after lunch telan ponstan.
petang tu tidur adalah 2-3 jam gak...aku terjaga...makkk aiiiiii sakitnya macam kena push dengan paku jek!
terus amik kloten aku telan sebiji...nyut..nyut...nyut....adeh...
beransur maghrib..beransur aku lega sikit....boleh dah pegi pasar malam....sungguh macam puasa je.
semua teringin nak makan.

Dan...kerana sakit dah hilang....mulut dah boleh buka lebar-lebar...aku makan nasi ambang.
Aduh nikmatnya....lagipun memang dah lama tak jamah nasi ambang ni..(erkk macam ngidam plak)
Pastu lalu depan kedai kek...tekak teringin cheese cake la plak....dan untuk tidak menghampakan diri sendiri, aku beli la...rezeki aku kot...dah tinggal satu slide je...huhuhu bolehlah! selalu pun aku beli satu slide je...hehe

seronoknya....semoga sembuh betul...

BUT.....

pagi ni aku bangkit subuh....adehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
The pain.....IT's COMING BACK !!!!!!
Walllahhhhwalllahhhh...kepinye toh....?
Waaaccccchhaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

Aku tahankan dulu....sampai terbit sinar mentari pagi....sampai kedengaran kicauan burung
Sambil-sambil aku menyiapkan rancangan mengajar untuk hari ini...
Nyut...nyut...nyut....makin kuat seyyyyy
Tak boleh jadi.....aku sarapan dua keping roti..buat alas perut. Nasib baik kali ni boleh nganga mulut dah...kira okay gak lah kan...aku telan semua....ubat kurangkan bengkak, antibiotik dan itu ponstan...lega sikit SEKEJAP!

Saat menaip n3 nie...nyut..nyut masih menemani! Whuaaaawhua....kloten ada sebiji je tinggal...harap-harap takkan ada nyut..nyut...yang amat mengilukan seperti petang semalam lagi.

Oh pleaseeeeee...GO AWAY!

14 ulasan:

ONE ZABA berkata...

makan la aiskrem potong...beli sekotak.

Precious berkata...

Baru makan cheese cake .. sedap!! Habis diet haku ...

Tanpa Nama berkata...

tk sabor nk bg masa berlalu dgn cepat kn ? spy cepat hilang sakitnye kn. insya Allah sabo ye adik ku itulah dugaan yg paling takut bila cabut gigi. eeeee......ngerinye

k sal berkata...

dh lupa la pulak camne nk bg kuar name nti ani ajor lg ye hehehe

k sal berkata...

yahoooo! BERJAYA

NaqeebLukhman berkata...

macam2 nama ubat tu hehehehee

errrrrrrr nasi ambang ke nasi ambeng kompius aku weyh..................



petua untuk sakit gigi bubuh jer bunga cengkih! org kata mujarab huhuhuhuhu

a kl citizen berkata...

sakit gigi ya..
ala kesiannya

semoga cepat sembuh..
tak boleh cabut ke?

~Insan Biasa~ berkata...

meh poskan cgu one...

~Insan Biasa~ berkata...

cheese cake.....i likeeeeee

~Insan Biasa~ berkata...

iyelah..seksa..hilang nikmat makan!

~Insan Biasa~ berkata...

ajor...kan dah kuar nama tu...

~Insan Biasa~ berkata...

tahniah untuk k sal...ihikss

~Insan Biasa~ berkata...

jawa sebut bunyi ambeng...melayu sebut bunyi ambang

~Insan Biasa~ berkata...

dah cabut dah....hampir seminggu sudah...tapi masih nyut..nyut..