cari id yes guru sktp

29 Mac 2009

Bertunang dah....

Ahaks....aku takde idea hari ni dan beberapa hari ini. Cuma saja nak memenuhkan entri yang dah beberapa hari takde entri....wakakakaka ayat pun tunggang terbalik dah nie...Al-maklum le...kan aku UNIK...ihiks. Rasanya entri lepas dah ade gambo cincin...tu cincin kawin. Hari ni aku buh lagi gambo cincin...ni kali cincin tunang pulak.....eh cincin tunang aku mana ek...huhuhuhu dah kena pulangkan. 6 tahun dah berlalu. Lupakan!

Hari ni dapat jemputan cikgu satu sekolah pula bertunang. Teringat zaman aku tunang dulu. Koboi jek...ahaks. Alhamdulillah tak buat beso kalau dak terkilan gak la. Semuanya Rahsia Allah.
Okies...sat g pas zohor aku akan memenuhi jemputan orang nak bertunang tu. Seawalnya di sini aku ucapkan Selamat Bertunang. Nasihat aku...takyah lelama. Segerakan je. Nasihat berdasarkan pengalaman aku nih. Chewwwaaahhh. Tapi aku amat percaya ramai yang bersetuju dengan nasihat aku tu kan?

Selamat menempuh alam pertunangan kepada Ustazah Noor Atiqah dan pasangannya..............(x tau nama) hehehe. Gambar nanti2 kay....Sehingga itu, adios...aku nak masuk dapur. Cooking time. Tatatatttititititutututu.

Kemaskini - 9:17 malam. Nielah orang yang bertunang tu. Orang Jalan Kebun nie dah jadi tunangan orang Sungai Lang tau! Ok Atiqah....Selamat berbahagia.

p/s : La nie dah dua-tiga mulut 'membebel' kat aku....asyik-asyik g kenduri kawin...orang tunang...tuan punya badan ntah bila. Senang je aku jawab....ITU RAHSIA ALLAH. Okay guys...!

Dari Sabah terbang ke Kedah,
Singgah Langkawi naik feri;
Berkenal sudah berkasih pun sudah,
Menunggu hari cincin di jari.

12 ulasan:

arryani berkata...

Dari sabah terbang ke kuala
Singgah Langkawi naik feri
Cincin.. tak kisahlah ada ke tiada
Yang penting hati tu hepi...

hazlin berkata...

Salam anis,
masak apalah agaknya hari ini? tak balik kg ke?

betul spt kata anis. tak perlu tunang lelama. akak dulu 7 bulan je bertunang. gatal nak menikah. lagi cepat lagi bagus. time tunang memang banyak dugaan. syaitanpun main peranan lebih.

tak sabarnya nak tunggu anis pulak...

ONE ZABA berkata...

Hari-hari naik feri,
Naik feri pergi kerja;
Jika cincin tiada di jari,
Tandanya jodoh belum tiba.

- jinggo - berkata...

Hari-hari naik feri,
Naik feri pergi kerja;
Jika cincin tiada di jari,
Tandanya jodoh belum tiba

sama dengan cgu one...
he....

~Insan Biasa~ berkata...

kak yan,

Cincin...tak kisahlah ada ke tiada
Yang penting hati tu hepi...
Cincin...kepada yang baru jer terima
Semoga setia sampai ke mati

~Insan Biasa~ berkata...

kak lin,

ahaks...saya pun tertunggu gak ni bilalah hari saya pulak...RAHSIA ALLAH.

Hari ni saya masak tenggiri asam pedas.yumyumyum...

~Insan Biasa~ berkata...

one z,

Jika cincin tiada dijari,
Tandanya jodoh belum tiba;
Aku berdoa setiap hari, (amin kan yea)
Moga jodohku datang segera.

hehehhehe....aminkan tau!

~Insan Biasa~ berkata...

Tuan Jinggo,

Ingin memetik buah zaitun,
Mari dipetik satu-satu;
Tiru ckgu one punya pantun,
Tandanya Jinggo takde idea la tu.

hahaha...gurau2 ek Tuan Jinggo.

Tanpa Nama berkata...

tinggi-tinggi si pokok petai,
tinggi lagi si langit luas,
kalau hati sudah diintai...
cepat2 takut dikebas..

balik kg ngan dek eton,
sori bagi pantun kartun.

~Insan Biasa~ berkata...

tanpa nama,

Kalau hati sudah diintai
Cepat2 takut dikebas
Besar kecik pendek panjang pun rantai
Yang dah terikat pun orang boleh kebas

.: mama cute :. berkata...

ye anis. next time kalo tunang jgn lelama.. den dulu 4 bulan yooo.. wakakakkkaa.. almaklum le. tunang ngan orang tuo.. kuikuikui..

anyway, i always pray u gonna meet somebody who loves u in every way and loves u the way u are.
God bless u my pren

Amin..

~Insan Biasa~ berkata...

amin...amin...semoga doa uuuuooolllsss segera dimakbulkan! ihiks..