cari id yes guru sktp

04 Jun 2009

Negeri Sembilan yang kurindu

Hehehe....bukan rindu apa. Kat Negeri Sembilan ni lah satu-satunya negeri tempat aku menetap sementara selama 3 tahun semasa belajar di Maktab Perguruan. Aku ni anak ayah, mana boleh menetap negeri lain selain negeri kelahiran aku. Dapat masuk jadi pelatih barulah aku dapat keluar dari Selangor tu.Itu pun dengan alasan belajar kan...kalau tidak hampeh! Kesian tak???Dan masa di Negeri Sembilan tu lah juga baru aku merasa suasana nak 'balik kampung'...:-) kesiankan kat aku. Masa kat Negeri Sembilan tu juga lah baru aku terasa betapa pentingnya aku di Selangor. Hahahah sebab apa? Sebab masing-masing kalau call...x kira lah keluarga ker....kawan-kawan ker....mesti tanya..."bila nak balik?"...Wahhhhh..Terima Kasih Negeri Sembilan...keranamu diriku berharga....hehehe dah cam iklan plak. Bila dah balik menetap kat Selangor...terasa macam Negeri Sembilan tu pulak kampung aku. Walhal yang ada kat sana cuma kenangan. Eh...tapi mahal loh kenangan tu. Aku Sayang!

Cuti ni aku tekad nak 'balik kampung' yang dah 10 tahun aku tinggalkan. Jun 1999 aku meninggalkan Negeri Sembilan dan siapa sangka rupanya aku balik semula ke sana Jun 2009. Tapi macam biasa...nak capai sesuatu tentu ada nilai yang perlu dibayar....kan? apa dan bagaimana bayaran tu..biarlah aku dan eeeda je yang tahu. Aku tetap nak balik! Untuk dapat sesuatu kena lepaskan sesuatu..begitulah...:-(

Okaylah untuk post kali ini...lepas ni aku upload plak...gambar2 kat tempat yang aku singgah dan lalu sepanjang satu hari di Negeri Sembilan.Okay...Terubat juga rindu aku.

Tiada ulasan: