04 Jun 2009

Cuti-cuti Msia-sehari je.

Seronoknya dapat habiskan waktu dengan eeeda seharian ....dah lama betul aku tak g cuti-cuti Malaysia macam ni. Sebab ada sahaja halangan yang semacam sengaja tercipta. Tapi kali ini aku nekad! Then, sampailah aku kat negeri yang aku rindu selalu nak jengok. N9.

~SERI MENANTI~
Singgah ke Istana Sri Menanti ni. Ini adalah lawatan aku yang kedua. First time pergi 1999. Tak silap masa tu ada event kat Sri Menanti nie. Rasanya time tu tahun melawat Negeri Sembilan kot. Aku pun dah hilang ingatan tentang itu. Hehehe maklumlah dah 10 tahun berlalu.

Negeri Sembilan ni ...satu sangat aku minat sangat-sangat...muzik caklempong dia. Dulu sebelum tamat maktab aku ada beli kaset caklempong keluaran maktab la...kengkawan aku jugaklah ahlinya... sayang betul kat kaset tu...le ni aku lupa mana aku simpan. cari tak jumpa-jumpa. Nak cari ganti baru...kat mana leh jumpa ek....sapa2 ade...tolong arrr beli dan kirimkan kat aku...rindu nak dengar muzik caklempong ni....heheh

Sekali sekala bergambar sesuka hati best gak kan. Hehehe aku ni betul2 happy ker?? huhuhu hati aku jer la tahu . Tapi aku memang seronok! Lapangkan fikiran.

~KUALA PILAH~
Kuala Pilah. Kat sini pulak tempat eeeda berpraktikum. Rumah tu la eeeda ngan ami duk dulu. Kan eeeda...? Erk...gambar SK Kuala Pilah xde dalam simpanan aku ler...sowi.hehe

~REMBAU~
Ha...ni sebenarnya destinasi pertama. Rembau. Waduh rindu gila kat Rembau ni. Aku dulu stay kat sini untuk last praktikum. Terimbau masa duk kat Chengkau dulu. Ingat Zainab. Ingat kak Zulfah. Hehehe semua tu dah tinggal memori.

Aku ingat lenkali nak singgah lagi gerai cendol tu...tak puas sehhh...eeeda lenkali kita gi lagi ek...Bestnya gerai nie...leh tambah cendol...percuma! Minum le banyak mana nak minum...harga tetap semangkuk. singgit sengah. kalau cendol jagong je dua ringgit semangkuk.

~SK KG. BATU~
Ha...masih di Rembau. Inilah sekolah aku praktikum tahun 1999 dulu. SK Kampung Batu. Dekat ngan kubur sekolah ni. Memang banyak beza. Syahidah....masih kah kau ingat?? hehehe

~TAMPIN~
Sampai pula kat daerah Tampin ni. Dulu aku selalu gak g Tampin. Berdua ngan Zainab. Boleh leka sampai melangkah sempadan N9-Melaka. Hehehe kalau diingat lawak je.

~ULU BENDUL & HUTAN SIMPAN ANGSI~
Ni kat Ulu Bendul...tak masuk dalam. Kekangan masa,kami singgah kejap je.


Tiada ulasan: