cari id yes guru sktp

31 Mac 2009

Pertanyaan tentang CINTA

Adakah tapak tanganmu berkeringat, hatimu berdebar kencang dan suaramu tersekat di dadamu?
Itu bukan Cinta, itu SUKA.

Adakah kamu tidak dapat melepaskan pandangan mata darinya?
Itu bukan Cinta, itu NAFSU.

Adakah kamu menginginkannya kerana kamu tahu ia ada di sana?
Itu bukan Cinta, itu KESEPIAN.

Adakah kamu mencintainya kerana itulah yang diinginkan semua orang?
Itu bukan Cinta, itu KESETIAAN

Adakah kamu tetap mengatakan kamu menyintainya kerana kamu tidak ingin melukai hatinya?
Itu bukan Cinta, itu BELAS KASIHAN.

Adakah kamu menjadi miliknya kerana pandangan matanya membuat hatimu melompat?
Itu bukan Cinta, itu TERGILA-GILA.

Adakah kamu memaafkan kesalahannya kerana kamu mengambil berat tentangnya?
Itu bukan Cinta, itu PERSAHABATAN.

Adakah kamu mengatakan padanya bahawa setiap hari hanya dia yang kamu fikirkan?
Itu bukan Cinta, itu DUSTA.

Adakah kamu rela memberikan semua perkara yang kamu senangi untuk kepentingan dirinya?
Itu bukan Cinta, itu KEMURAHAN HATI.


Tetapi

Adakah kamu tetap bertahan kerana campuran antara kesakitan dan kegembiraan yang membutakan dan tak terfahami ... menarikmu mendekati dan tetap bersamanya?
ITULAH CINTA.

Apakah kamu menerima kesalahannya kerna itu bahagian dirinya dan siapa dirinya?
Jika demikian, ITULAH CINTA.

Adakah kamu tertarik dengan orang lain tapi setia dengannya tanpa penyesalan?
Jika demikian, ITULAH CINTA.

Adakah kamu menangis kerana kesakitannya walaupun saat itu dia kuat?
ITULAH CINTA.

Adakah hatimu sakit dan hancur ketika dia bersedih?
ITULAH CINTA.

Adakah hatimu gembira ketika dia berbahagia?
ITULAH CINTA.

Adakah matanya melihat hatimu dan menyentuh jiwamu begitu mendalam sehingga menusuk?
Yang demikian itulah namanya CINTA.


p/s : pertanyaan ni aku dapat dari seorang kawan di mailbox aku. Aku tak dapat nak jawab. Coz cinta dalam diri aku buat masa nie......ermmmmm.....ntah! Apa kata korang-korang plak?

6 ulasan:

ONE ZABA berkata...

kalau mee cintan tu, tau la. sedap makan waktu ptg sambil update blog.

apa pun...cinta dan mee cintan itu punya aura dan nikmat yang tersendiri. yang mana kedua-duanya boleh membuncitkan perut .... heee ...heee.

™سريسوفي berkata...

Akak,

hehehe. Cinta adalah kehidupan.

sayunya muzik ni akak.

.: mama cute :. berkata...

cinta.. hoho.. betoi la tu.. apa pon selamat memburu centa.. hehe

arryani berkata...

sekali dah lafazkan cinta, kena bertanggungjwb lah. Jgn main2. Sebab tu, selagi belum mmpu memikul tanggungjawab yg besar tu(sbb ia mlibatkan perasaan org lain)...jgnlah suka2 nak ungkapkannya..

Tanpa Nama berkata...

Cinta yg ikhlas disusuli dengan tanggungjawab yg perlu digalas untuk mendpt keberkatan dariNYA

Haniffah Yusoff berkata...

menarik.
terima kasih kerana berkongsi maklumat ;)