cari id yes guru sktp

09 Mac 2009

Pameran Anti Dadah

Khamis lepas, sempena kempen anti-dadah maka sekolah aku mengadakan pameran anti-dadah. Ceramah hanya untuk tahap 2 sahaja.So , maknanya sebelah pagi sahaja la. Cikgu-cikgu adalah sedikit ruang untuk persiapan PIBG hari tu.

Untuk sesi petang, sekadar pameran sahaja. Maklumlah, bebudak tahap 1 ni kalau diberi ceramah yang berat-berat ni , silap2 penceramah bercakap sendiri. So, masa sesi pameran tulah cikgu-cikgi yang bertugas memberi sedikit penerangan tentang bahayanya dadah berbantukan gambar-gambar ngeri yang terpampang. Sedikit sebanyak mereka dapat juga tahu rupa paras mereka kalau menggunakan dadah ni....
"eeeee...buruknya cikgu...x mo la saya...takuttttt"
"erm..kalo takmo....jangan suka2 nak cuba2 hisap rokok ker...makan-makan pil ker..."
"muka gemuk2 ada isi, nanti jadi macam ni....cam tengkorak"

Untuk aku....hari Khamis sungguh kalut. Nak siapkan slide, nak kutip duit baju sukan, nak amil kedatangan lagi...ergghhhh....rasa nak pengsan hari tu. Sampai sekolah kul 12 tengah hari. Leka punya pasal...sampaikan aku terlupa aku ade meeting pss hari tu jam 1230pm. Huhuhuhuhuhu selepas satu jam meeting berlalu baru aku tersedar! Alamak! aku lupa da.....uiks mengapa dalam ramai2 yang menghadiri meeting tu....(walaupun dah beberapa kali nama aku di sebut GB) takde seorang pun yang sudi menringankan tangan or sedekah 10 sen untuk SMS kat aku ek....????

Huhuhuhu last kat kantin Kak Azwa kata, nanti GB nak bincang dengan aku jugak tentang Galeri Wawasan tu, GB tak terima wakil wooooo...dia nak cakap ngan ketua sendiri. Heheheh sib baik Cikgu Adam pun tak hadiri meeting tu gak...so aku taklah sengsorang dapat pesanan dari GB. Bila aku nak G erk....Esok? atau lusa? Secepat mungkin la sayang oiiiii.... "SELAMAT BERTUGAS CIKGU" kata aku pada diriku sendiri.

Tiada ulasan: