16 Mac 2009

Cuti itu bermakna bosan.

Hari Isnin. Biasanya waktu sekarang ini, 4:46 pm, aku menanti bunyi loceng. 4 minit je lagi. Rasanya macam tak sabar nak melangkah keluar dari 2 Hormat yang setiap hari mencabar kesabaran aku. Tapi hari ini....aku dok menung di sini. Ah.....boring! bosan aku seyyy!

Huhuhuhuhu baru cuti satu....masih berbaki enam lagi nie. Arrgghhh. Buat sesuatu yang mengembirakan? Aku suka makan angin...jalan-jalan...ronda-ronda. Aiseyyy petang je hujan...petang je hujan....hilang nikmat meronda. Apatah lagi di tengah-tengah bulan macam ni....ngeee. Walau hujan mencurah-curah , poket dan dompet mengalami kemarau. wakakakkaka...

Emmy dah kerja. Puteri balik JB. Kak Sazila di Sarawak. Balik ke Pulau? Sengsorang.....xde maknanya. Aku bukan pandai nak borak-borak. Tengok TV.....macam tak berhati pula. Oh...PTK dah hampir. Aku mentela'ah mengisi masa. Di bilik....suram. Aku jadi mengantuk. Di ruang tengah....ayah pula ajak berborak. Abih camno ilmu yang dibaca nak melekat? Abih camno?

Huarrggggh....nak buat apa nie? Akhirnya semua itu tercatat di sini. Diari kebosanan petang Isnin. Kesian...kucing aku turut kebosanan kerana aku xde mood nak melayan! ehhehe....Apa lagi ek, yang aku gembira untuk melakukannya sehingga sentiasa menanti cuti? Masih berfikir mencari jawapan yang paling tepat! Kerana banyak cuti yang sudah kutempuhi adalah begitu. Apa? Cuti itu bermakna bosan.

Yang termampu aku buat, bermonolog dengan hati aku je la.
  1. Kemas la rumah. Apa nak dikemas? bukan bersepah...coz rumah aku cuma ada aku dan ayah.
  2. Bercuti luar Klang/Selangor? dengan kengkawan? Kesian ayah nanti keseorangan.Oh....pergilah dengan ayah....Aku akan jadi anak yang paling HAPPY kalaulah ayah bersetuju untuk itu!
  3. Berkumpullah adik beradik...tentu seronok kan? Orang yang ada adik beradik kandung pasti ada harapan untuk dapat berkumpul sama-sama, aku...sekadar ada sepupu-sepupu je. Masing-masing dah ada plan masing-masing.
  4. So....berkumpullah dengan kengkawan. Kan diaorang ada. Kan ke cuti nie....deme semua balik kampung lah.....huhu.
  5. Okay...okay....aku cari aktiviti lain , okay hati? Sabar ye. Aku tengah imaginasi naik kapal terbang nak pergi jumpa kak Sazila kat Kuching. Kalau kau yang bernama hati nak join, aku tak kisah. Hahahahha. Kak Sazila we (aku dan hati) miss you lah!

1 ulasan:

Tirana berkata...

hehehe...Anis, boring ye tak ade kerja nak buat..Lain kali sebelum cuti, plan betul-betul apa nak buat masa cuti...

Datang ke rumah kak tirana ni..banyak kerja boleh kak tirana bagi..tolong cuci..tolong masak..tolong ajar budak2 ni dan lain-lain..kak tirana nak rehat la pulak..hehehehe