cari id yes guru sktp

12 Mac 2009

Puisi Tinta Semalam

Salam semua, sambil-sambil aku mencetak kerja tugasan aku...aku menulis ini. Temanya menjurus kepada perasaan. Rasanya pengikut yang tak pernah putus mengikuti setiap tulisan aku di sini tentu sudah sedia maklum pendekatan aku kepada perasaan.

Erm , okaylah ini mungkin suatu pengenalan kepada pengunjung yang baru nak berjinak-jinak mengenali segala isi yang ada di TINTA SEMALAM. Tajuk pun dah sedia tercatat TINTA SEMALAM. Maka sudah semestinya ia berkait rapat dengan kisah-kisah semalam yang sudah berlalu. Walaupun mungkin ada kisah-kisah yang akan dan sedang berlaku dicatatkan di sini, namun pemberatannya lebih kepada kisah semalam. Kenapa? Mudah. Tentunya apa yang aku catatkan itu telah pun aku alami.

Sebenarnya, sudah acapkali aku membaca tentang apa yang hendak aku sampaikan hari ini di blog-blog yang aku singgahi. Aku, tak pernah bercadang pun hendak menulis begini. Tapi hanya untuk sekali ini tergerak hati aku menulisnya. Kenapa? Aku ada sebab tersendiri. Biar hati aku dan orang-orang tertentu sahaja yang memahami. Kan....?

Siapa pemilik TINTA SEMALAM?
-Insan Biasa- yang bernama.......(lihat sahaja di side bar.)
Bagaimana rupa parasnya?
sekali lagi boleh dilihat di side bar kanan dan kiri.
Apalah yang diceritakan?
aku tegaskan sekali lagi -pemberatannya adalah perasaan si pencatat. Tidak terlalu menjurus kepada AGAMA tertentu, bahasa tertentu, atau bangsa tertentu atau cerita-cerita yang terlalu BERAT pada pandangan pemilik TINTA. Dan oleh kerana pembinaannya pun bukan di arah2 atau di suruh. Si pemilik adalah pemilik tunggal. So suka hati si pemilik untuk mencatat apa-apa pun untuk menyatakan perasaannya serta pandangan dan pendapatnya semata-mata. Hehehhehe juga untuk berkongsi sesuatu yang mungkin boleh dikongsikan bersama, tak kira siapa.
Oleh itu.....
kepada yang sudi meneman, memberi komen serta nasihat. Aku terima dengan senang hati. Terima kasih kerana sudi bersama aku di sini. Perkataan-perkataan dari anda semua sangat-sangat aku hargai.I likkeeeee.....very much!

Dan....
kepada yang tidak sehati dengan apa yang aku catatkan di sini. pastinya ada bermacam alasan bersarang kat hati untuk mengatakan "apalah dak anis tulis ni"....takpe, aku tak kisah. kalau rasa nak baca....bacalah. Kalau tak mo baca dan rasa aku merepek...apa susah sangat, takyah lah baca.Heheheh Inikan blog perasaan si pemilik TINTA....

TINTA SEMALAM

Secebis kisah suatu kehidupan
Tersurat..tersirat..
Dalam jiwa terkesan

Ada waktu

Malap tiada sinar

Ada masa

Cahaya menerangi ruang

Ada kala

Penglihatan berkaca di mata

Ada ketika

Indahnya senyuman seindah
suria

Tinta semalam

sekadar berkisah
segala
rasa jiwa


1 ulasan:

ONE ZABA berkata...

Buah selasih di atas batang,
Sudah dipetik jangan dibawa,
Jangan dibawa ke dalam perahu;
Mencurah kasih tempat tak sayang,
Orang ketawa kita ketawa,
Orang benci kita tak tahu.

cuti bertandang lagi...selamat bercuti, anis.

pedulikan mereka itu.