09 Mac 2009

QLoA : Hukum Tarikan dalam Quran.

Sudah hampir setahun setengah aku berkecimpung dalam dunia blog. Dan sehingga kini sehari tidak menjengok TINTA SEMALAM semacam suatu kekurangan. Ianya menjadi rutin harian, walaupun sekadar melihatnya seketika cuma. Aku suka sekali mengunjungi blog-blog yang memberi semangat dan kekuatan jiwa. Mengapa? Mungkin kerana aku memerlukannya.

Antara blog yang sering aku kunjungi blog-blog yang dimiliki, Kak Tirana, Kak Aryani, Tuan Jinggo, I motivasi dan juga blog-blog yang dimiliki rakan-rakan yang membuatkan aku rindu pada MPRM. Heheheh hampir setiap hari aku mampir di sana. Juga beberapa blog yang berkisar tentang pembangunan diri. Kebanyakkan mereka ini pasti dalam penulisan mereka menyebut tentang bacaan mereka tentang Law of Attraction (LoA) ...Aku menjadi tertarik untuk memiliki buku tersebut. Dan nama buku itu sentiasa di minda. Sering! Sentiasa!

Sehinggalah semalam, aku bersahaja melayari dunia maya. Dan asyik terjumpa dengan buku ini. Eeeee geramnya. Rasa nak cari buku tu dan dan tu juga. Akhirnya petang itu juga, sekitar 6 ptg, aku turutkan hati ke MPH tesco ,Klang. Terus ke arah yang aku tuju...tak perlu mencari lama. Terus aku ternampak dan terus je aku capai. Wah...tak sangka pulak begitu mudah aku mendapatnya. Adakah ianya satu contoh hukum/kuasa tarikan??? ekekekek. Ah...yang penting aku dah miliki buku ini.
Aku nie dah masuk MPH macam biasa buku mesti ada yang di bawa keluar. Itu pasti! Dah puas hati LoA berada di tangan, mata aku masih lagi melirik2 pada buku-buku lain. Aissshhh rasa nak bawa balik semua buku yang ada di situ. Dalam melirik2 tu aku terpandang satu lagi buku berkisarkan LoA ini. Quranic Law of Attraction (QLoA). erm...aku belek2. Satu lagi buku yang tak patut aku abaikan. Heheheh. Buku ni baru dalam pasaran rasanya. kot...? Cetakan pertama 2009...Dan buku ini yang aku tela'ah dulu.

Law of Attraction mengajar kita mengenai kuasa minda. Dan buku ini memperlihatkan kepada kita bagaimana Al-Quran turut membincangkan hal ini. QLoA juga memperlihatkan kekuatan Hukum Tarikan yang terdapat dalam Al-Quran.
Hebatkan? Al-Quran...Sumber Hukum Tarikan. Salah satu kenyataan yang terdapat dalam buku QLoA :

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Surah az-Zalzalah ayat 7 hingga 8 menambah keyakinan kita Hukum Tarikan wujud sejak Quran diwahyukan kepada Nabi Muhammad. Mari kita renung, selami dan hayati ayat ini, kebaikan dibalas kebaikan, kejahatan dibalas kejahatan. Tuhan mengingatkan kita supaya sentiasa berfikiran positif (kebaikan) dan memancarkan kebaikan itu kepada orang di sekitar kita.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

p/s : Berapa dekatkah kita mengenali Al-Quran?

5 ulasan:

Jia Sensei berkata...

berape raganya?
balik nntiingt na cr gak sbb minat

~Insan Biasa~ berkata...

Harganya taklah mahal...

QLoA = RM13.90
LoA = RM27.00

Tanpa Nama berkata...

Salam dik,

TQ for ur support.

Sebenarnya, kita boleh kuat bila sekeliling kita kuat.

Perkongsian yang buat kita kuat. Semoga perkongsian kita memberikan sesuatu untuk kita meneruskan hidup...

Tanpa Nama berkata...

Ya aku setuju...kadang2 persekitaran memainkan peranan penting....

Big Mamma Bukhari berkata...

baguslah tu rajin membaca.. me pun sama.. membaca mmg bestkan??