cari id yes guru sktp

23 Mac 2009

Keterujaan yang pelbagai

Erm...bagaimana aku hari ini? Hahahha masih lagi seorang yang agak cuai. Dan kecuaian itu sedikit sebanyak melupakan aku kepada sesuatu perkara mungkin. Kecuaian itu juga datangnya berpunca daripada keterujaan. Teruja untuk berada di sekolah semula. Rutin baru aku bermula. Aku dah tak boleh berlengah-lengah ke sekolah atau dengan kata lain...'takpe...ada lagi 15 minit' ...ouuhhh tidak. Kenapa? Coz bermula hari ini rakan setugasku akan menumpang ke sekolah. Sebelum ini, dia hanya bermotosikal sahaja. Oleh kerana perutnya yang dah semakin membesar..tunggu hari je ni..maka dia menumpang aku. So...aku ni jenis tak suka bila aku tahu ada yang sedang menunggu aku. Biar aku tunggu orang (eleh cakap je...tapi kalau orang lambat ...hangin gak..ekekekek), jangan orang menunggu aku. Itu aku. So teruja la dah ada tugas baru kan....

Punya la...baru seminggu tak menjengok sekolah...dah ada beberapa perubahan fizikal di sekolah. Wah tambah-tambah terujanya aku memantau-mantau kawasan sekeliling. Lantai kantin di tail (ihiks..betul ker ejaan tu?)...ekeke wokay...TILE....(cenggana la ppsmi kalau cikgunya cam haku kan?) [.....sib baik kelas hujung...kalau kelas atasan....mau seperti memperbodohkan diri sendiri. begitukah cara "mereka2" memartabatkan insan bergelar guru?:-D.]......pagar keliling padang sedang dalam pembinaan...kalau dulu pakai dawai setiap keliling...sekarang ada bahagian yang dibina pagar batu.....haih..teruja tul ni.

Ada satu lorong laluan di sebelah bilik guru..kalau di situ dulunya berlonggok segala meja/almari rosak. Dah bersih...malah ada pantun dan poster-poster anti-rokok,anti buli....uiks....ni bukan murid je teruja...cikgu ikut teruja...(aku la tu...cikgu lain - ntah la deme ...aku tak pasan)...apatah lagi ada 8-16 rangkap pantun nasihat terlekat kat dinding tu....waaaahhhh iii likkkeeeeeee pantun! You guys pun tentu perasan kan i liiikeeeee pantuns! ahaks!

Keterujaan yang seterusnya....aku terdengar khabar bahawa setiap kelas akan di pasang dengan speaker...wakakakka nasib baik speaker bukan cctv...kalau cctv ada...dalam kelas takde meja guru pun takpe kot.....hahaha kompem xde cikgu yang nak duduk sambil bagi lecture....kahkahkah...budak darjah 4 pun pandai bagi komen....eeeeaaaiiiii malasnya cikgu nih! perhatian! darjah 4 tau....Allloooooo,aku kategori cikgu tahap 1 ye......so that eeeeaaaiiiii teacher is not me! Aiyyyya....aib! aib! Kay...dah ade speaker nanti xdelah kelas aku dan kelas2 yang berada di hujung dunia tu ketinggalan apa2 berita yang disampaikan melalui interkom. Wakakakka .....ketinggalan u....maklum lah hujung dunia, ada masa tak dengar pun . Pernah sekali semua kelas dah turun...kelas haku takde..aikkk...la upenya teachernya yang sedang asyik melayan kerenah insan2 di dalamnya tak dengar pun semua dah turun ke perhimpunan! Nie lagi satu.....aib! aib!.....walaupun bukan aku di dalamnya ketika itu...sekalian guru , aku lah yang dicari bila 2 hormat takde! oit Nis...kelas ko mana???!! nasib nie , cikgu ty pun sama nasib cam aku gaks.....hahahha 3 bersih....deme lagi la....atas sekali ...hujung sekali....sebelah library....lagi tak pasan!

Plus another keterujaan : Tambah pulak rakan setugas...yang sekepala ngan aku la, buat planning nak pergi kembara dari satu tasik ke satu tasik...dari satu resort ke satu resort...bunyi cam best jer....plan nak buat after the UPSR....teruja sungguh. Belum masuk kembara n9 yang eeeda angankan tu...hahahah kembara mengunjungi semula semua sekolah-sekolah tempat kami berpraktikum semasa dalam maktab. Bermakna untuk diri aku....ada 2 kembara dalam anganan. Perrghhhhhh.

Belum tambah keterujaan menyambut kepulangan saintis dan kokoro ke tanah air! Hahahaha sungguh keterujaan yang pelbagai! Lenyap kebosanan aku muahahahahah!

11 ulasan:

- jinggo - berkata...

cgu anis

kabari.
kita akan adalah apa yg kita fikirkan....maka itulah kita.
teruja...
semuga kita diberkatiNya.

ASYIQ berkata...

Ckgu,

Bagus ckgu anis ni...bila kita teruja, apa yg kita buat pun menarik. So, bahagialah kita...insyaAllah.

~Insan Biasa~ berkata...

tq Tuan J....kita adalah apa yang kita fikirkan...so kena la hati-hati dengan apa yang kita fikirkan.... ye tak?

~Insan Biasa~ berkata...

hehehe mudah-mudahan la kak asyiq...jangan teruja perkara yang tak sepatutnya sudah la....moga kebahagiaan milik kita semua di akhirnya.

mohd nor a.k.a saintis berkata...

aku juga teruja ingin mengetahui dimana bakal aku `tercampak`..huhuh....kokoro dah naik flight esok.....

~Insan Biasa~ berkata...

saintis...di mana pun kita..kita masih berpijak di bumi Allah. pergghh yang pasti aku ada ramai kawan2 yang hebat!

ONE ZABA berkata...

ikut teruja jugak la...

arryani berkata...

Anis,

Cikgu SC ke?Bagi tip atau "soalan membunuh" bagi sc thn 5.

Topik apa yg slalu di hligt kan?

~Insan Biasa~ berkata...

one z...jangan teruja sebarangan.

~Insan Biasa~ berkata...

kak arryani...

saya guru maths tahun 2.

pusat berkata...

pusat bengang btoi dengan sorang cikgu nih.... selalu memandai buat milo sendiri... setiap kali buat milo mesti ade tumpah kat lantai.... ade kenan kot...