cari id yes guru sktp

09 Mac 2009

Wajah baru

bangunan SKTPAku sangat ceria dengan penampilan sekolah aku sekarang. Cantik je tengok. Sebab seluruh bangunan dah ada satu warna yang seragam. Hehehhe kenapa aku kata camtu? Coz...sebelum nie, maaf kata rasanya macam sekolah tadika plak. Blok A warna lain, Blok B warna lain, Blok C pun warna lain. Berwarna warni ...macam pelangi? Eh , taklah sampai macam pelangi. Tapi tula...ada blok warna coklat..ada blok warna merah jambu....Pandangan depan warna lain...pergi belakang sekolah warna lain.

Aku ni cikgu kecik aje. Kalau aku jutawan, mahu sahaja aku sukarela beri bantuan cat..cat satu tema sahaja. Selalu fikir dalam kepala otak aku...takpun aku bayangkan sahaja sekolah aku cantik dan ada satu warna yang seragam untuk semua blok! Itu sahaja yang mampu aku buat. Hehehhe aku ni sape lah kan....cakap lebih2 kang....tak tertanggung bahu aku nanti!

Alhamdulillah....tahun 2009 perubahan ketara. Semua bangunan telah dicat dengan satu warna yang seragam. heheheh impianku terlaksana juga walaupun aku sekadar berimaginasi sahaja. Takde keluar satu sen pun. Aku sangat suka dengan keadaan fizikal sekolah yang dah berwajah baru ni. Apatah lagi dengan kehadiran GB baru nie. Semoga selepas ni, keadaan dalaman , kerjasama antara penghuni di dalamnya juga berubah kepada sesuatu yang lebih positif daripada sebelumnya. Aku mula berimaginasi lagi! Heheheh ...I love SKTP.

2 ulasan:

eeeda berkata...

Baru ceri sikit sekolah ko....kalau tak suram je...semangat sikit cikgu nak ge sekolah...kan

~Insan Biasa~ berkata...

hahhaa betul..betul..betul...
Tapi apa pun...semangat kerjasama dalam sekolah tu lebih utama tau.....kalau xde, suram juga sikit2...