27 Julai 2009

pantasnya masa yang berjalan

diam tak diam dah 7 bulan aku jadi guru kelas hormat. budak-budak tu pun dah semakin 'menggedik' dah. bukan dengan aku jer..tapi dengan semua cikgu yang masuk kelas tu. garang la segarang mana pun...ihiks kalau yang garang tu cikgu pompuan...kejap je duduk diamnya. aku sangat suka dan gembira kalau cikgu syazly yang masuk. best . walaupun deme gedik jugak dgn cikgu syazly tu, tapi at least tak lah hiper aktif sangat.

buat aku kong...kadang kala

  1. budak a...paling tak boleh duduk diam nih.
  2. budak b...mak aiii sampai la ni aku x dengar suara dia. dulu dok diam kat tempat dia. la ni pantang lepa..hilang...mana dia? duk kat lantai dah.ayoooo
  3. budak c.....mulut , ya allah....kepoh. pastu time pekse/ujian tak pernah full kehadiran.
  4. budak e....ni lagi satu kepoh. nasib baik kerja sekolah dia buat. kerja rumah yang selalu tak buat! isk
  5. budak f....sejak tau nak pindah sekolah, lagi dia malas nak kuarkan buku. sengih memang tak benti
  6. budak g....penggal 2 ni aku perasan dia kadang2 gagap. haih...
  7. budak h....selalu ngelat , takmo g kelas pemulihan...
  8. budak i....x sabo2 nak g kelas pemulihan...
  9. budak j....aku cakap bm pun dia senyap...aku cakap bi pun dia senyap...nak cakap tamil aku tak reti arrrrr....warrgghhhh
  10. budak k....suka nak tarik perhatian aku. cikgu...cikgu....

muahaha banyak budak lelaki ek...aduyaiiii..10 budak 10 perangai ....10 cara kena cari....kalau 40 budak???

18 ulasan:

Unknown berkata...

itu kisah budak2
macamana dengan kisah cgu budak2
lagi macam2 kan.....

apa2 pun semua datang dengan pakej....

~Insan Biasa~ berkata...

esok lusa....kite citer kisah cgu budak2 plak ..ihiks

ONE ZABA berkata...

apa nak dikata...udah itu menu yg harus dihadapi.

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

Budak2...

banyak ragam yg mencuit hati...

nama pon budak2...

=)

eeeda berkata...

Kalau setiap tahun ajar kelas mcm nie rasa2 ok ke????

zai berkata...

Hmm...dengar cite pun dh penat..camne arr ramai cakap jadi cikgu tak banyak problem.., apapun mana ada orang yg tak der masalah dalam hidup kan..barulah ada warna-warna nostalgia kehidupan utk dicoretkan dan diabadikan diblog yg cute ini...betul tak ?

Nl berkata...

kalau ada 40 budak lagi best heheee

~Insan Biasa~ berkata...

ialah cgu one....menu harian.

~Insan Biasa~ berkata...

cik gadis manis....
mencuit hati...betul,tapi setelah perkara tu berlalu...
masa nak hadap time-time tu...sakit dado den..
tapi kalau dah biasa, x jadi hal sangat...hehehkalau xde dorang xde la cikgu...

~Insan Biasa~ berkata...

eeeda....hari2 ajar kelas macam nie?
kita leh jadi pakar satu hari nanti...
ekekek pakar...ingat tau pakar...bukan senang tu!

~Insan Biasa~ berkata...

betul..betul...betul sekali tu kak zai...
cikgu sekarang bukan macam cikgu dolu-dolu....
bukan setakat dalam sebahagian hal..
tapi dalam segala hal...mahu yang positif atau yang negatif.
bukan senang nak senang...

kalaulah takde cerita dalam kehidupan, memang kosong je lah blog nih agaknya..heheheh eh bukan agak2 je...memang pun...:-D

~Insan Biasa~ berkata...

best??? sangat best....boleh dapat nikmat merasa suara serak2 basah ratu rock ella atau papa rock ramli sarip!! ekekek

Guru berkata...

kuatkah hati dan semangat

eeeda berkata...

Anis,
Wei ko perli aku ke??? Sebut pasal pakar2 nie sensitif tau....nanti digelarnya guru yang mengejar nama pulak.

~Insan Biasa~ berkata...

erm sepatutnya begitulah, kita sbg cgu ni seharusnya kuat hati + semangat!

~Insan Biasa~ berkata...

mana le pulak aku perli ko eeeda. xde maknanya. apalah salahnya kalau jadi pakar pun. sapa kerja kuat buat kerja betul +ikhlas...x salah kan? just berpikiran positif jek...kita tak mintak...tapi kalau kita diberi kerana layak....?/? ko tolak ker???heheheh

eeeda berkata...

Betul jugak ckp ko tu...sebab tu aku klu time aku tak ikhlas aku tak buat terus....

~Insan Biasa~ berkata...

heheh...eeeda...eeeda....