cari id yes guru sktp

19 Julai 2009

Degilnya bochah iki....hehe muktamad!

Keletihan. Sedikit. Selesai sudah sukan tahunan SKTP. Meriahlah juga. Purnama Juara. Suria Naib Juara. Buana Ketiga dan Segara Keempat. Merah. Kuning. Hijau dan Biru. Acara bersama ibubapa, Kaum ibu lawan guru perempuan. Hehehe aku join nih. Huwaaaaa kami kalah. Kaum bapa lawan guru lelaki, pun kalah. Budak2 bersorak....apalah cikgu nie....kalah pulak....heheheh cikgu pun tak sempurna sayang!. Lawan apa erk...??? Acara tarik tali. Tahukah kamu...semasa menaip entry ini, lengan cikgu sudah mula terasa sengal2nya....betis cikgu sudah mula terasa pejalnya? Muhahahaha...bahana terlampau rajin bersenam. Ini belum ikut ekspidisi panjat gunung lagi nie....Adeehhhh....

Petang tadi idah datang, ceh....larat sungguh minah tu, bertulang besi berurat dawai sungguh. Kenapa, malam tadi balik dari Jerantut, pagi ke kelas OUM, petang ke Klang dan terus ke Pulau Indah. Lama dah aku tak balik....hampir setahun. Sungguh aku bawa diri sungguh-sungguh. Balik untuk ambil satu dokumen. Singgah ke rumah Pak Su aku...siap kena sound pulak! Aku iye kan aje, dan aku masih akan meneruskan niat aku.Muhahahaha....degil anak sedara pak su ni tau....macam pak su gaks.....! "nak telur ayam gak..kalau tak, tak nak g sekolah"...ekekek apa tu?? adelah, sebuah cerita dolu-dolu. Dan hanya orang-orang tertentu saja yang tahu kisah dolu-dolu itu. Kahkahkahkah.....Pak Su tu idola aku dari kecik....sampai kerjayanya juga jadi cita-cita aku. Tapi....idah kata....aku boleh minta pandangan,pendapat orang. Dan tak semestinya kata-kata mereka adalah benar untuk aku ikuti, aku adalah pembuat keputusan untuk diri aku sendiri! Herm....maka aku akan tetap teruskan niat itu. Baik atau tidak hasil tindakan aku, impaknya hanya akan terlihat apabila nyawa itu sudah tidak dikandung badan ! Bila? Eh, manalah aku nak tahu, itu semua rencana tuhan, kan??? Kali ni aku nak jadi budak degil pulak!
Pak su aku sound tentang apa erk...? Hermm, ianya ada berkaitan dengan ini....
Errrkkk sebab aku rasa lebih banyak baiknya pada aku untuk masa masa masa masa akan datang. Sama ada semasa ada hayat atau setelah hayat aku dah cukup nisab! Maaf kalau kali ini aku adalah memang budak degil. Huhuhuhuhu..3 rumah biasanya akan aku jejak apabila ke pulau. Kini satu rumah sudah aku singkirkan dari senarai lawatan....degilkan aku????

Bukan saja condong ke dulang,
Saya tak mahu condong ke desa;
Biar saya berputih tulang,
Saya tak mahu berputih mata.

8 ulasan:

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

saya nak putih...

putih itu suci..

hehehe..

ONE ZABA berkata...

kawan jawa aku dulu ajar ayat ni... lebih kurang gini la bunyinya....

buatek bochah iki !!!

walau apa pun... kalau tindakan itu yg buat hati rasa puas...teruskan la.

Baik-baik bertanam padi,
Jangan sampai dimakan rusa;
Baik-baik mengikut hati,
Jangan sampai badan binasa.

NaqeebLukhman berkata...

hitam atau putih... semua ok hehehe semua sedap!

hidup biar sedap...

~Insan Biasa~ berkata...

Adik Manees,
kita semua putih, persekitaran akan mewarna yang putih itu...he

~Insan Biasa~ berkata...

cgu one,
apa yang pasti saya tak menyusahkan orang lain...yang selalu mengaku banyak keje.

~Insan Biasa~ berkata...

Naqeeb,
hitam putih...kan ke tahi cicak! ekekekke

a kl citizen berkata...

belajar memaafkan adalah yang terbaik...

~Insan Biasa~ berkata...

suatu pembelajaran yang sukar untuk difahami sepenuhnya.