cari id yes guru sktp

05 Julai 2009

kerana bekas paku yang lekat di hati

Aku merancang untuk melalui jambatan ini sejak minggu lepas. Tak jadi...sebab idah ada hal xdapat teman aku. Dan minggu ini adalah rancangan susulan. Rudy-adik aku kat sana pun aku dah call beritahu aku nak balik dan siapkan something yang aku nak ambil. Tapi tuhan menentukan. Tak jadi lagi. Idah ada hal tiba-tiba yang sukar untuk dielakkan. Aku faham. Aku masih berkira-kira mahu balik ke sana atau tak. Kalau puteri ada...soheh aku ajak dia! Last2 aku ngadap laptop ni sampai ke sudah...taklah aku balik. Aku sms Rudy...
"Akak tak jadi balik...kalau dah photocopy, simpan dulu. Ada masa lapang nanti akak balik ambil.maaf"

Ntah...aku tak tahu bila aku akan balik sana. Yang pasti apa pun jadi. Aku tak akan balik sana sorang diri! Tidak! Aku memang keras hati. Aku bukan begitu asalnya, tapi keadaan menjadikan aku begitu. Okay. Selagi aku ada urusan kat sana. Aku masih bertimbang rasa untuk balik tapi bukan sendirian. Jangan minta aku balik sorang diri, itu PASTI aku elakkan, selagi boleh. Setelah selesai SEGALAnya kelak dan setelah tiada apa lagi hak aku di sana, maka itulah saatnya ...aku takkan balik sampai bila-bila. Kalau balik pun untuk mengenangkan Eza dan Niza. Akak ada sesuatu untuk kamu Niza....cuma belum masanya untuk akak beri pada kamu sekarang dan itu sajalah satu-satu penyebab untuk akak balik! tapi hanya jika ada teman! kerana bekas paku yang lekat di hati , tak mungkin hilang.

10 ulasan:

a kl citizen berkata...

mmm... besar paku yang melekat tu ya...

eeeda berkata...

Ani aku minta maaf...banyak2 kita hanya mampu merancang.
Kenduri pun aku tak jd pegi gara2 phone tuan umah habis bateri so tak dpt dihunbungi.....seharian aku di rumah je lah....

~Insan Biasa~ berkata...

cgu,
30thn diberi peluang dan ruang menjalani hidup kat dunia, itulah paku paling besar yang melekat . harap2 itulah paku yang paling akhir.

~Insan Biasa~ berkata...

takpelah idah...dah tertulis gamaknya. aku pun kalau xde hal...x mo pegi...

.: mama cute :. berkata...

nk kata jambatan penang bukan. ko pindah dah ke? kat mana erk

~Insan Biasa~ berkata...

betul sekali...memang bukan jambatan penang. Erm..tullah tu aku pindah...hijrah penghidupan jerrrr

ONE ZABA berkata...

mujur paku di hati. kalau di tengkuk...sohehh jadi kuntilanak.

tapi sebaik-baiknya jgn disimpan dalam hati...buangkan saja paku itu. kerana...makin disimpan, makin makan diri.

~Insan Biasa~ berkata...

cgu one...pakunya dah buang. bekas parut tu takkan mungkin hilang..

Sis-Lin berkata...

betul jgk kata oneZ tu..klu jd kuntilanak,sis larikkk dulu..hehehehe

~Insan Biasa~ berkata...

kalau saya dah melekat kot kaki kat bumi. hahaha terus kaku!