cari id yes guru sktp

01 Julai 2009

Maaf, Aku Juga Tak Sempurna.

Maaf...tak boleh nafi lagi. Aku juga tak sempurna. Aku juga cuma insan biasa.
Maaf...tak boleh elak lagi. Aku belum cukup hebat untuk kuat. Aku masih mengumpulkannya.

Maaf sangat jika entry ini mengecewakan anda yang selalu di sini memberi kata untuk aku bangkit dari kejatuhan lalu.

Tapi percayalah.....aku sedang berusaha ke arah itu. Cuma ntah mengapa tiba-tiba hari dan malam ini hujan mengunjungi hati kecil aku.

Semoga esok mentari kan kembali menyinari.

Aku adalah seorang yang selalu menanti pelangi dalam hidup. Maka tanpa hujan dan mentari...manakan mungkin ada pelangi .....


18 ulasan:

NaqeebLukhman berkata...

buat apa tunggu pelangi... entah kan muncul entah lan tidak... kalau munculpun seketika cuma...

pasang lampu li lap yang warna warni lagi best hehehee..

saja gurau2 cikgu... huhuhu

~Insan Biasa~ berkata...

hahaha...lampu lip lap pun naqeeb....kalau blackout...gelap jugak! ekekeke

arryani berkata...

Tiada yg sempurna dik..

Yang ada hanyalah kita2 yang mencari kesempurnaan..

ONE ZABA berkata...

sama la kat sini pong anis....
hujan lebat siang malam. dah banyak hari ni kami tak nampak mentari. pelangi lagi la... jauh panggang dari pulut panggang.

apa pun anis... cakap memang mudah. tapi hakikatnya, sabar dan tabahkan hati. Allah sedang memerhatikan hambanya. sedang menguji kesabaran dan ketabahan hamba-hamba pilihannya. sabar dan tabah amat besar ganjaranNya.

macam ustad pulak aku ni.....

DaliaLiyana berkata...

tiada manusia yag perfect...lain macam je entry ni..awatnye??

julietchun berkata...

hidup tak selalunya indah tapi perjuangan harus diteruskan hingga selesai.

~Insan Biasa~ berkata...

kak yan, cara mudah untuk senyumkan hati saya ialah dengan baca semua n3 kat blog akak....

simple tapi saya tetap kan senyum kat sana....kak yan nie ,hheheh bijak...bijak....buat cerita santai

~Insan Biasa~ berkata...

camtu la cgu one....cakap semua orang boleh cakap. nak menanggung tu , tuhan je yang tahu. terima kasih sebab jadi ustaz pada saya hari ini.

hari ni masih mendung. tapi ok sikit laa...x macam malam tadi. peaceeeeee. esok lusa cerah la tu.

~Insan Biasa~ berkata...

dalia, terima kasih kerana berada di sini.
air laut pun ada pasang surutnya.
macamtu juga la hidup kita ni.

semoga semuanya akan baik2 sahaja.

~Insan Biasa~ berkata...

juliet,

selagi namanya hidup...xde apa yang pernah selesai. semoga tuhan kan permudahkan segala urusan.

Kamsiah berkata...

normal la tu...bkn setiap masa dlm hidup kita ni ceria,gembira...ada kala mendung menjelma...

~Insan Biasa~ berkata...

yess...akak betul....

tipulah kalau asyik kata xde pe2 sepanjang masa...kanssss??

NaqeebLukhman berkata...

haaaaaaaa mmg betul kita tak tau bila nak blackout sebab itu lah kita kena sentiasa bersedia jgn tunggu bila dah gelap gelita baru nak pi beli lilin dan nak pasang pelita semua....

blackout pun takkan selamanya... sekali sekala gelap... tu romantik jugaaa heheheee....

~Insan Biasa~ berkata...

ish....awak nie naqeeb....hehehe.saje nak bagi senyum kerrrr....heheehe

saya tunggu pelangi ... sebab ....
saya je yang tau...hehehe

NaqeebLukhman berkata...

oOOoo hehehee... klu cikgu dah tersenyum senyum manja ala2 angelina jolie tu oklah heheheehe


nak tunggu pelangi juga ker... kalau begitu saya doakan sempena malam bulan cerah ini dibulan Rejab yang mulia... agar cikgu akan ketemu dan dianugerahkan pelangi idaman itu....

semoga ceria ceria selalu....

nanti jgn lupa jaga pelangi tu elok2 huhuu

~Insan Biasa~ berkata...

Naqeeb...Naqeeb...

terima kasih banyak. amin. semoga tuhan mendengar doa awak dan memakbulkannya!

Bapak berkata...

ceta pasal pelangi, hari tu tgh Bapak drive nak lek umah, Bapak nampak pelangi di langit betul-betul melingkari taman perumahan Bapak.

Bapak punyalah suka, drive laju2 nak ambik gambar pelangi tu tapi sampai je kat rumah pelangi tu dah hilang.

Pelangi memang cantik dan menenangkan tapi kehadirannya cuma sementara sedangkan kita mahu kegembiraan itu berkekalan...memang tiada yang kekal dan sempurna selain Yang Esa...

So, tak perlu lah tunggu pelangi hadir kerana keceriaan sebenarnya ada dalam diri kita, cuma kena serlahkan sahaja...heheh

~Insan Biasa~ berkata...

yeyeyeye bapak datang. makasih ya pak. ekekekke. ntahlah sejak bila saya suka pelangi tu..tak perasan.