cari id yes guru sktp

31 Mei 2009

Setiap Pertemuan Ada Perpisahan Di Hujungnya

Mahu atau tidak, aku kena akur, aku kena terima. Pengalaman juga mengajar aku cara untuk menerima sesuatu yang aku tak suka sebenarnya untuk terima. Benar- Setiap Pertemuan ada Perpisahan di Hujungnya.Buat ke dua-dua rakan sekerja di atas....Puteri dan Azlina. Aku ucapkan selamat bertugas di tempat baru. Semoga korang berdua akan lebih menyinar di tempat yang menjadi pilihan. Puteri ke Sg Buloh,KL....dekat sikit dengan rumah keluarganya. Lepas ni bolehlah teman adiknya yang selama ni dok sorang2 je kat umah tu.Azlina pulak ke Pasir Gudang,Johor. Tahniah juga PJJ (perhubungan jarak jauh) dia dengan suami tercinta berakhir sudah. Kini akan sentiasa dekat di hati ,dekat juga di mata.

Aku tak nak story panjang-panjang. Sebab aku tak suka story perpisahan! Takde gambar terakhir...sebab aku tahu hubungan kan berterusan kat sini. Sini mana? Alam siber! Takde juga salam-salam, atau laga2 pipi...sebab esok lusa aku pasti kita jumpa lagi! So...Please jangan kata bye-bye atau selamat tinggal!

Yang buat aku sedih.....SKTP makin kurang gurunya. Kasihannya anak didik SKTP. Berderet-deret guru keluar tanpa berganti!

Mahu tidak mahu...

Apa pendapat sekalian kalau guru agama yang sepatutnya mengajar agama bidang kepakarannya terpaksa menukar bidang ke arah PPSMI? Keberuntungan atau Kerugian? Siapa untung , siapa rugi? Aku harap lepas cuti.....SEMUA kekosongan terisi oleh guru yang tidak lari dari bidang asalnya. !!! Orang kata Patah Tumbuh Hilang Berganti, tapi kat SKTP, guru yang pergi tak berganti-ganti.....Setengah Tahun berlalu sudahhhhh bahhhh.

6 ulasan:

ONE ZABA berkata...

patah tumbuh hilang berganti...jgn yg tumbuh tu dimakan dek kambing pulak udah la.

~Insan Biasa~ berkata...

kambing sapa plak terlepas ni....kambing dari gunung kot...ku tambat , sembelih buat sup kambing kang!

arryani berkata...

Kesian tul Cikgu2 skrg ni..Dah tahap kronik bila guru agama diminta ambil alih PPSMI. Kanapa smpi mcm tu skali? Nak salahkan pengurusan atau kementerian?

arryani berkata...

Pd One, kambing tu jiran aku punya la..Dah seminggu dia cari tak jumpa..Kesian aku tgk dia. Makan tak lalu, tido pun tak lena skrg ni...

~Insan Biasa~ berkata...

itulah kak yan...bila di menungkan balik....kesian! sedih! tapi dah terpaksa....nak buat camne? cgu..mahu atau tidak , memang tak boleh mahir satu bidang...mahu atau tidak cgu kena tahu semua!

sebab tu kot xde adam nak jadi cgu sekolah...adam mana suka terpaksa2 ni kan...

~Insan Biasa~ berkata...

hehhe ....kanapa kambing tu tak ditambat leklok kak yan....meh suh orang tu amik...ade tertambat kat kaki gunung....