06 Mei 2009

Lima Patah Kata Berharga

Lima patah kata yang paling berharga dan berkuasa dalam Bahasa Inggeris.
Tiada tanda harga padanya.
Tetapi pulangan dividen yang lumayan diperolehi dalam bentuk kuasa tak terhad ke atas orang.

Apabila seorang pekerja telah menghasilkan kerja yang cukup baik atau memberi idea atau cadangan yang bagus, tidak cukup sekadar mengucapkan 'Terima Kasih'. Saya akan berjumpa dengannya di barisan pengeluaran dan sambil menepuk bahunya di depan rakan sekerjanya, Saya akan berkata, "Terima kasih banyak atas usaha awak Bill, Saya amat bangga dengan awak." Bermula dari saat itu, dia akan bekerja lebih kuat untuk saya. Begitu juga dengan orang lain. Mereka juga ingin dipuji. Kata-kata daripada seorang eksekutif timbalan presiden dan ketua pengurus sebuah kilang radio dan televisyen di Barat Tengah Amerika, Geogre Whitson.

"Saya Bangga Dengan Awak" &
"I Am Proud Of You"

-Ini adalah pujian tertinggi yang dapat anda beri kepada seseorang.

:-) mari kita sama2 amalkan.
Dari teman kepada teman.
Dari mak ayah kepada anak-anak.
Dari cikgu kepada anak murid.
Dari kita kepada mereka.

hehe semoga hari-hari mendatang itu sentiasa dapat dibanggakan!

4 ulasan:

ONE ZABA berkata...

aku bangga ngan ko anis...tabah menghadapi kehidupan.

Unknown berkata...

aku bangga ngan ko anis...tabah menghadapi kehidupan.

he....apa lagi yg boleh dikatakan.
sabare wak !....

~Insan Biasa~ berkata...

Tq one z....terima kasih menjawab semua pantun2 di tinta semalam. Saya bangga dengan one z...raja pantun nie...

~Insan Biasa~ berkata...

Thanks bro...i am proud of you too. Thanks coz memperlihatkan saya cara melihat kehidupan di pelbagai sudut pandangan.