cari id yes guru sktp

14 Oktober 2009

Al Kisah - Berang

Tersebutlah sebuah cereka...

"erk....macam mana nak isi borang ni..
isi je lah macam biasa
tak pernah isi mana nak tau
apa maksud 'short form' yang ni?
nak jadi 'x' ko kenalah tahu
yelah....tapi kalau baru pertama kali mana nak tau nie lah bertanya sebab nak tau
ish...macam tak mau tolong jerrrr...
sorry saya bahagian y bukan bahagian z okay

uh....tapi kalau ilmu tu ko ade dan ko tahu semua2 ni apalah salahnya kongsikan ilmu tu! tak luak pun....

aku tak tahu....maka aku bertanya untuk tahu dan mana aku nak tahu kalau ko kedekut untuk bagitau

huh....silap akulah bertanya pada orang yang tangkai jering pada ilmu yang dia ada"

hello.....ketua ko pun tak berhidung tinggi mcm ko....tapi aku bersangka baik jelah ...yang ko sebenarnya pun tak tahu jugak apa maksud shortform tu...hahahahahah dan takmo mengaku yang ko tak tahu....

errkkkk tapi aku masih....sangat sengal! sebab aku nampak ko baru isi borang tu, bulan lepas.... kan?????!!!

kang kalau aku main tibai mengisi...
kata kita memandai2....tak tanya2
bila kita bertanya...dia buat endah tak endah je...

sengal tak! sangat sengal! kedekut sungguh..
tapi kalau untuk diri sendiri laju....cepat...efisen
bab orang lain....itu ko punya pasal!!!
aku hangen betul......

itulah zaman sekarang TERLALU BERKIRA2....
kalau nak berkira sangat.....helllloooooo
i cikgu,
rasanya cikgu kerjanya mengajar dalam kelas
cikgu pemudahcara
cikgu fasilitator

bukan tukang kutip duit
bukan tukang sapu
bukan tukang isi borang
bukan babysitter
bukan tukang fotostat
bukan tukang-tukang
bukan pekerja kilang
bukan peminta sedekah


hah...amik ko kalau nak berkira sangat!

1 ulasan:

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

marah bebenor...

sabar ye kak..

jgn mrh2 nanti kena jual..

=P