cari id yes guru sktp

27 Oktober 2009

Mawar itu ada nilainya

Bunga mawar itu amat jarang ku terima 5-6-7-8 tahun sekali 'pun amat payah'. Dan apabila kita memperolehi sesuatu yang sangat2 jarang2 kita dapat pastinya ia akan menjadi sesuatu yang amat berharga walaupun sekuntuman yang kecil. Benarkan? Dan aku memperolehinya ....tapi sayang berada di sisiku tak sampai 12 jam pun . Tak sempat nak dijadikan perhiasan bilik.

Dan pastinya takkan sama nilaian setiap kuntuman/jambangan yang diterima itu. Setiap satunya ada sentimental valuenya yang tersendiri .... tak akan sama! kerana datangnya adalah dari mereka yang berbeza dalam situasi yang berbeza. Setuju? kalau tak setuju ....apa aku kisah...hahaha.

Mawar merah putih itu ada nilainya. Mawar soft pink itu juga ada nilainya. Sayang aku tak dapat abadikannya untuk tatapanku di setiap pagi. Takkan sama dengan jambangan 'besar' yang hendak dijadikan sebagai ganti. Muahahahaha....kerana gantian itu akan ada ceritanya sendiri yang pastinya berbeza sama sekali. Ishhhhh kenapalah benda remeh pun aku sibuk2 eh.....coz i have my own story, my own dream, my own memory....samakah dengan u all punya story,memory and dream??? tak sama kannnnnssss......


6 ulasan:

ONE ZABA berkata...

walaupun tidur sekatil... seselimut... sebantal... mimpi tetap tak kan sama.

errkk...nanti kalau naik sini boleh dapat banyak bunga mawar.

~Insan Biasa~ berkata...

ha...bunga mawar kat atas tu nanti ada nilai dan kenangannya sendiri.
kenangan menziarah cgu one ...

atie berkata...

Salam insan biasa.....

kalau macam tu kena bagi bunga plastik le kan baru tak layu2.... he... tapi biasanya kita nak gak yang orie kan ... kalau tak layu2 nanti org tak bagi dah ......

blueCITY berkata...

salam insan biasa,

dah lama tak dapat bunga mawar nih,
time2 ada bf, pernah gak dapat
muahhahahah
masih adakah yg sudi bagi aku bunga mawar?
ekekkekek

~Insan Biasa~ berkata...

atie..
semua yang segar akan layu
semua yang hidup akan mati

bunga yang hidup tu lebih berjiwa..
itulah sebab ada nilai,dan lebih bermakna..

~Insan Biasa~ berkata...

kakak biRu...
beruntung tu la tu...time1 ada bf ..ada bunga
saya...ada bf atau x..sama je...tak dapat pun...