cari id yes guru sktp

02 Januari 2009

Korban

Saat-saat terakhir melepak di rumah. Aduhai sayang pulak nak tinggalkan tempat lepak saya selama sebulan nie. Hehehhehe. Duk terperap jer kat bilik. Mengadap laptop nie bila free. Pasni xdan la kot. Pagi buat keje umah. Petang dah pergi mengajar. Malam, adalah kot masa sekejap.

Hari ni saja saya dah mula keluar masuk rumah. Tidak lagi melepak depan laptop. Sampaikan ayah berkata-kata....tak balik lagi keee??? EErrrmm, kejap yah...kejap lagi. Sikit je lagi siap nie. Tu je la jawapan saya. Sekejap saya tu makan masa sejam jugak la. Sian ayah kan.... tapi, anak ayah nie pun ada kerja yang perlu diselesaikan. Ayah sabar dengan saya. Saya sabar dengan ayah. Huhuhuhu nak buat macamne lagi, dah sama2 tunggal nie, nak tak nak terima la walau apa senarionya.

Adik2 ayah pun masing-masing ada kerja masing2 bersama keluarga masing2. Terimalah kenyataan wahai ayahandaku. Siap leh kata ngan saya tu.....kau kan kerja esok....tak payahlah kerja hari ini. Hati saya pula kata, hari ini saya membuat persediaan untuk bekerja pada hari esok, supaya esok saya esok yang sempurna. Berkorban sedikit untuk kehidupan yang lebih selesa.

Tapi, ayah pula.....usia ayah ntah berapa lama. Ayah nak habiskan masa bersama satu-satunya anak. Kalau cuti, cuti lah tak perlu kerja. Kalau pergi jangan lama-lama, balik la segera. Ayah di rumah jangan di lupa. Dekat mana? Balik segera! Berkorban sedikit untuk ayah, boleh kan?


Pengorbanan......
Ayah minta anak faham keperluan diri seorang ayah bersara.
Anak minta ayah faham keperluan diri seorang anak bekerja.

Bulan hulur matahari berdiri,
Tanam kapas di laman raja;
Sudah masyhur saya di sini,
Saya tidak lepas sahaja.

6 ulasan:

kasturi berkata...

pernah baca novel`Ayahanda`- creative enteprise. cuba la baca kalau ada kelapangan.

~Insan Biasa~ berkata...

to kasturi:

erm...x pernah baca. Nanti saya pasti dapatkan novel itu. Tq 4 sharing d info.

alerts berkata...

runescape powerleveling

alerts berkata...

nike shoes

materials berkata...

nike dunk

alerts berkata...

wholesale jewelry