cari id yes guru sktp

28 Januari 2009

Alangkah bagusnya Hari Saya pada hari ini.

Semalam....emmm, aku masih suka menyentuh hari semalam pada hari-hari ini. Kerana semalam-semalam yang banyak duka, maka hari-hari ini aku tak berapa nak ceria. Okay! Aku akan cuba jadikan hari ini baik-baik sahaja, supaya hari ini aku menjadi hari semalam yang ceria pada hari esok. Eh.....berpusing-pusing. Jangan pening, baca pelan2 kompem you all akan paham. kan..kan..kan...

Ahad aku mulakan dengan hepi tapi aku akhiri dengan tangisan dalam hati. Disebabkan senario yang semalam-semalam. Terbawa-bawa duka yang aku tak nak perap dalam hati tu sehingga esok hari, membuatkan aku terjumpa 'reaching higher' supaya bangkit semula! Kena ucap TQ pada sifu Ik untuk itu. Teringat dah janji dengan adik Nizaf nak ambil buku fizik. Hahaha aku teringat pulak assigment yang tak tersentuh lagi. So petang semalam juga aku bergegas ke Kg Jenjarom. Jumpa lagi dengan man Rowi, bik Misnah, Yati, Rina dan Nizaf.....lepak borak-borak mahu juga aku kat sana 2 jam....aku lupa kejap duka. Sebab esok aku dah penuh agenda.

Hahaha betul-betul penuh. Tak sempat berduka! Awal -awal dah pergi Port Klang. Coz kat situ berlonggok bangunan-bangunan yang kita panggil BANK......Operasi bermula.Area biasa aku hala. Buat masa ni memang nak elak hala ke Klang. Jalan dah tak berapa nak paham. Yang dua hala dah jadi sehala. Kena pusing2 jauh! So ..... alternatif aku Port Klang ler. Tengahari balik kejap dan keluar balik. Ambil emmy plak....saja daripada dia dok x buat pe2 kat rumah molek juga buat teman aku kan???

Destinasi pertama....walau TERPAKSA pegi jugaklah. Pejabat Pos Klang. Nak renew insurans + roadtax + amik subsidi. $$$$$ hehehehe. Kan dah kata.....parking takde! Tengok dari luar, Pejabat Pos penuh...manusia melimpah sampai ke luar . Emmy cadang buat kat jusco jek. Okay gak, selesai urusan leh cuci2 mata sambil tarik2 $$$$ .mentang2 la....

Destinasi kedua...Kurnia Insurans. Selesai lebih kurang 1.00 ptg. Ke destinasi seterusnya, pejabat pos jusco....Ceh....kaunter ASB offline. Tak dapat update buku akaun. kaunter JPJ offline. Tak dapat renew roadtax + subsidi. So yang dapat....bayar bil jer lah....cukai tanah+pintu,bil air+elektrik.

Destinasi keempat....foodcourt...coz dari pagi tak makan. Jam dah 1.30++. Kami pilih menu sizzling. Lama tak makan. Hehehehe sambil2 minum fresh orange. Perrgghh lega tekak. Macam biasa, kalau dah g jusco memang tak sah kalau tak menyinggah MPH. dan kalau dah menyinggah MPH tu memang tak sah keluar tanpa membawa buku! Walaupun asalnya takde pun niat nak beli buku. Pantang nampak buku aku nih. Tapi bacanya setahun baru nak habis. ekekekek.



Terpandang ADAM KHOO. Macam ada orang yang pernah pesan supaya dapatkan buku tu. So memang sambar je la! Heheheheh. Itu lah aku, nama tu memang dah lama dalam pala otak. Tu yang bila dah jumpa, sambar terus! Set....la ni dok cari yang ini plak.....tapi belum jumpa. Mesti nak dapatkan ni. Nak dengar lagu-lagu motivasi yang ada!



Keluar dari jusco, 3.00 ptg. Destinasi Pejabat Pos Klang semula! Hahahhaha memang berjodohan renew roadtax kat situ kot. But tanya dulu JPJ offline ke tak...kang sia2 pulak menunggu.So ambil angka giliran jauhnya giliran aku....kena tunggu 300 orang.huhuhuhu. Dok melangut je la. borak2 dengan emmy dan orang2 yang duduk sebelah.ekekeke. Dari 3.30ptg, giliran aku tiba pada 5.05 petang! huaaaaa kompem ayah call dah bermiscall2. Hp tertinggal dalam kete.

Keluar pejabat pos sempat lagi menyinggah kedai buku! Hahahaha duit dalam tangan. Beli buku rujukan untuk p&p pulak! Buku lagi! Memang x boleh masuk kedai buku aku nih! Sampai rumah 6.00 ptg. Berjaya....hari ini AKU TAK INGAT PUN TENTANG DUKA SEMALAM-SEMALAM. ALANGKAH BAGUSNYA HARI SAYA HARI INI. PENAT TAPI HATI SAYA TAK MENANGIS!

2 ulasan:

- jinggo - berkata...

cgu

banyaknya perkara berlaku...tapi saya suka dengan buku Adam Khoo tu.

Ini merupakan langkah 1 untuk melipat dan membungkus semua kengerian hidup yang tak seronok.....

rasanya buku ini yg terbaik untuk kita sama2 kongsikan.saya dah anyam buku tu.....

~Insan Biasa~ berkata...

jinggo

terima kasih dengan hidangan2 cerita yang penuh dengan kehidupan yang hidup.