cari id yes guru sktp

08 Januari 2009

Gelagat yang begitu begini

Saya nak story sikit gelagat beberapa orang murid kelas 2 hormat....setakat yang saya dah nampak 4 hari ini. Dah pernah bagitau dulu....saya ni kesabarannya tak tinggi melampau. Tahun ni kena belajar memupuk sikap sabar yang melampau dalam diri. Sebab....
  1. Siew Ching - dia ni lain sikit. Tersangatlah lemahnya. Suruh salin 3 perkataan pun....ntah apa yang di salinnya. Apa lah akan jadi jika di suruh menyalin ayat....boleh diagak. Sabar.
  2. Soffia - yang ni pulak, nampak macam okay. Sosial dalam kelas boleh la tahan. Berani lah juga. Cuma kalau di suruh membaca, atau menjawab pertanyaan.....haaaaa mulalah dia belek2 kuku dia dan dan tu jugak. Tak pun tengok2 lantai....kibas2 baju...padahal xde habuk or sampah pun melekat kat baju tu. Ada masa toleh2 belakang....walhal dia berada di belakang sekali! sah2 xde sesapa kat belakang dia dah. Ishhhh....x tau plak kalau dia nampak ada orang lain!....(remang bulu roma plak....).
  3. Izzati - dia ni nampak macam kurang. Tapi okay la jugak. Boleh membaca tapi kena eja dulu la. Satu perangai dia...satu hari entah berapa kali nak pergi tandas. Kerana itu, hari ni saya buat peraturan baru, satu waktu hanya 2 org je leh g tandas. Zalim ker? Tapi kalau dah terkepit2 tu xdelah saya zalim nak melarang! Buat susah diri sendiri je nanti....hehehehe
  4. Irffan - budak sorang nih...kaya dengan senyuman. Kena marah senyum. Kena denda senyum. Betul ke tak ntah......senyum 24 jam. Xde muka toyo, xde muka sedih, xde muka bersalah, xde muka malu ngan kengkawan. Heh ele....psiko tul!
  5. Putra Aqasha - Comel jer....cute jer....kecik jer. X pernah dengor dia menjerit lagi. Sorang lagi mulut penuh intan berlian. Ha ni la dia. Pasif dalam kelas. Susah juga xmo bersosial ni. Nama...glamour. Mudahan2 nama tu bawa tuah kat Putra!
  6. Ain - budak baru ni. Bertukar dari sg buloh. Saya selesa dengan Ain. Banyak2 budak dalam 2 hormat, rasanya Ain salah satu budak perempuan yang boleh di harap. Membaca ok. Tulisan pun ok. Boleh tolong saya untuk bantu kawan2 dia belajar ni. Hari ni dia ponteng plak. Petang tadi pakcik/makcik dia dtg sekolah bagitau....Ain tak nak g sekolah sebab teacher Mooi garang! Lor.....garang ke si Mooi ni....saya dah janji esok akan jumpa cikgu Mooi, dan Ain dah janji tak ponteng sekolah lagi. Ain...ain....
  7. Shuhairie - saya suka tengok muka dia yang encem....heheheh . Dalam hati kompem besor nanti banyak budak pompuan suka dia nie. Heheheheh. Nie sorang lagi suka senyum...ada lesung pipit. Tu yang mahal tu kot. Tapi dia ni xlah macam irffan yang 24 jam senyum. Ada gak lah nampak riak takut kat muka kalau xde buku.Muka encem....tapi tak tahu membaca....leh jatuh saham encem.Ishhh....
  8. Fitri Yanti - Minah ni kecil molek. Rambut pendek. Keletah...tapi lambat buat kerja.
  9. Arif Haikal - Budak lelaki dalam 2 Hormat yang tersenarai sebagai salah sorang calon ketua darjah. Boleh baca, boleh tulis. Berani tapi....lambat buat kerja. Adehhhh.
  10. Noor Zaidi - Sorang lagi calon ketua darjah. Bolehlah ....... membaca - kena eja dulu. Boleh di harap. Seminggu dua ni nak kenal dulu budak2 ni semua. Pening gak nak pilih sapa layak bantu cikgu untuk memimpin kelas!
Sepuluh orang yang dah ada dalam memori minda saya. Masih ada 22 orang lagi. Masih dalam proses mengenal dan mengingat serta memaham....hahahha...Alahai 2 Hormat....korang-korang menguji kesabaran cikgu betullah!

Anak haruan mudik berenam,
Lumba-lumba menyusul tebing;
Sama mencecah si hati kuman,
Susah senang sama membimbing.


1 ulasan:

ONE ZABA berkata...

Pengantin baru berdarah manis,
Pengantin lama berdarah tinggi;
Sungguh hebat wahai mu Anis,
Mendidik mereka sehingga tinggi.

ilmu tak tinggi tak pe..asal badan diorang tu tambah tinggi.