07 September 2009

kenapa boleh ada 'w' eh...??

Pop up....Aku baru sahaja online, tiba-tiba window YM muncul. Siap dengan animasi monyet yang sedang lena di buaian. Hehe

Girl :
Mak Unggal!
sek0wm
heehee
aaa..
sek0wm..sek0wm..ello ? elllooww ??

(Opocot! terkejut aku. Bertalu-talu pulak budak girl ni hantar mesej pada aku. Sedangkan ketika itu chatbox aku tak appear sepenuhnya lagi. Lappy dah lembab dah. sekowm...ellooww...)

Aku :
Wsalam

Girl:
mk unggal tw ta nme2 mnantu at0wk ?
( tw...atowk)

Aku:
uish....mana nak tau
awatnya? hang nak buat pa?
(uikss..aku pun satu. p cakap loghat utara dengan budak comel ni. mimpi apa ntah. anak n9 ni...lebih sesuai cakap minang..hehe)

Girl:
na uat salasilah kuarge
(uat...kuarge)

Aku:
lahai....tanya pak hang la
(utara lagi...uikss)

Girl:
dy ttw
(ni lagilah apa maksud ntah-aku tibai je-dia tidak tahu)

Aku:
ipar2 pak hang sendiri x tau nama...apalah lagi mak unggal...hehe
(oit should be-ipar2 ayah ekau sendiri tak tau namo....apotah laei mak unggal ni aaa...hahaha betul ke aku cakap tu...???)

Girl:
haha..emm..ta pew ar..igtkn tw tady..
( ta pew...tw tady)

Aku sebenarnya tidak berapa nak faham ejaan-ejaan remaja zaman sekarang. Kebanyakkan mereka sangat suka menambah huruf w tu. Ishhh kadang-kadang terasa macam .....errrrr apa eh, tak tahu pulak apa perkataan yang sesuai untuk menggambarkan perasaan aku tu. errrr gedik....sesuai tak...hahahah ampun!
Anyway...girl ni anak abang sepupu aku. Nama Farrah. Macam aku juga dia ni...tunggal. Agaknya sebab tu boleh ngam ngan aku kot.satu-satunya anak buah (sebelah ayah) yang kiranya rapatlah juga dengan aku. Memang nak kena tegur pasal tambahan huruf w tu...wakakaka.

Ntah kenapa aku cukup 'berbulu' dengan ejaan-ejaan yang ditambah huruf 'w' ni. Tapi agaknya dah trend zaman sekarang kot. Masalah tu macam kecil , tapi kalau tidak ditangani sekarang bahaya juga tu. itu jadi itew...atuk jadi atowk...tahu jadi 'tw'? shortform sungguh ni. Mana depa belajar agaknya ye..?Adakala aku kena ulang baca nak memahamkan perkataan-perkataan lama yang dibarukan. Adehhhh baru bebenor! Dalam kamus cari...sampai kesudah takkan jumpa apa maknanya. Hehehe. Aduhai anak bangsa....bukankah bahasa melambangkan bangsa???

12 ulasan:

Unknown berkata...

kdg2 kite pun terikut2 jugak tanpa sedar... tp 'w' xde lagi la..

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

haha..

ntah apa-apa..

sy yg muda ni pon xbp nk faham..

ingt amenda la td...

advance sguh...

myQza berkata...

ye.. akusokong.. berbulu juga. sesama remaja baru naik tu.. lantak dia lah.. aku yg dah tua2 ni.. x terlayan dan x paham. ekekekke

ONE ZABA berkata...

hanya mereka yg faham dunia mereka

~Insan Biasa~ berkata...

tq cgu pija,
semuanya kerana
persekitaran mempengaruhi...
harap taklah menular...takut terbiasa ..payah.

~Insan Biasa~ berkata...

ha..cik gadis,
ada sihat ka?

kita tukar belajar bahasa jom...
hehe

~Insan Biasa~ berkata...

tED| ...
nak dibior kan ...
alamak...kalau dah kerja kita berhubung dengan remaja2 ni...kena amik tahu juga la...

kang salah tafsir...salah ajar plak..
hehehe

~Insan Biasa~ berkata...

luncai dan labunya...
camtu ek cgu one?
ahaks!!

masak lemak labu..ok gak ni ...

a.z.r.i.n.a.03.07 berkata...

bergulung-gulung lidah nak baca dan paham kalau camtu...

sikit-sikit boley lah tapi kalau dah terlebih takut terbawak-bawak kat skolah lak...

~Insan Biasa~ berkata...

itulah pasal azrina...bayangkan kalau tulis karangan guna bhs diaorang nie...

Ticer Syah berkata...

kehkehkeh.. besa la tu.. budak remaja cari identiti.. kita dulu pown buat memacam nak highlite diri time remaja..ekkke.. tak gitew? wakaakakak

aku layan ajer bahasa kekanak riang suma nie.. nak masuk dan nak train depa ni, kita pown kena duduk dalam kasut depa (aku translate dari peribahasa inggeris nih).. kekeke..

aku nye pengalaman ngajo budak poli..macam tu ler.. bila kita ikut depa (bukan ikut terus ok), kita nak nasihat depa pown senang.. tak gitew? awww.. wakakakka

~Insan Biasa~ berkata...

wah..wah....banyak ko punya w erkkk....ko mungkin la kot buat mcm2 nak highlite diri...aku dakkkkk .ekekkee.

whateverpun aku setuju sikit ngan apa yg ko sakap "itewwww"...eeeekkkkkk!

geli geleman plak tetiba....hahahaha