cari id yes guru sktp

14 September 2009

waktu ketika yang macam-macam

Seminggu lagi Syawal datang. Persiapanku terlalu sederhana. Mood raya tak berapa nak ada. Ntah bagaimana agaknya syawal aku tahun ini. Hanya memikirkan tetamu yang mungkin hadir, aku gagahkan juga hati menyediakan persiapan. Zakat fitrah masih belum aku lunaskan. Hari ini.
Aku masih mengantuk sebenarnya. Letih semalam masih ada. Aku seorang diri. Tapi aku sangat bersyukur aku punya orang-orang yang boleh aku anggap sebagai kawan,teman, sahabat, rakan,taulan. Ha kehadiran mereka menceriakan , mewarnakan hidup aku yang agak suram? boleh ke ibarat begitu. Aku kurang pasti.

Semalam adalah hari yang memenatkan tetapi menceriakan. Puteri sekali lagi mengunjungiku. Sekali lagi kami bershopping bersama. erkkk sebenarnya Puteri jadi peneman. Kerana ada Puteri aku rasa seronok lah juga melihat kemeriahan bandar Klang yang dibanjiri manusia. Tempat parking penuh dengan gerai jualan. Sesak...teramat! Pening aku. Aku hanya memilih untuk berada di dalam bangunan center point. Mencari keperluan diri menggantikan yang telah uzur benar nampaknya.

Kuih? Mudahnya bagi aku. Aku tak perlu mencari. Pembekal kuih cari aku suruh aku beli. Hahahha. Mudahkan. Macam biasa Hana dengan jualan kerepeknya. Laila dengan biskut raya. Pn Habibah dengan keknya. Mooi dengan jeruknya.Semuanya ada dikeliling aku. Tak perlu bersesak di pusat bandar.Aku bantu hana mempromosi kerepek-kerepeknya dan di situ sudah ada bahagian untuk aku. Jimat sudah ba...hehe.

So...sambung bab Puteri. Ramadhan ini dengan kedatangan Puteri maka Ramadhan aku tidaklah sunyi. Teman masak, teman berbuka, sahur....aku masih sorang2. Minggu 2 berpuasa yang sudah...kami berbuka beramai-ramai bersama ibu sudaraku sekeluarga. Di rumahku. Gamat seketika. Aku hidangkan dengan Soto. Semalam kegamatan itu berulang lagi. Juga bersama Puteri. Kali ini Zihah turut serta. Juga jiran Zihah, yang mereka panggil kak ina kami jemput sama. Ibu kak Ina dan dua budak kecil yang comel...sofia...syaza ada juga. Lagi meriahkan bila ada kanak-kanak comel ini. Rumah yang biasa sunyi sepi jadi riuh rendah. Seronoknya. Kali ini tetamu-tetamu ini dijamu dengan spagetti . Hahaha aku memang dah lama teringin nak makan ni...masak sendiri.

Untuk Puteri terima kasih kerana memeriahkan hari-hari akak. Sayangnya kamu sudah pindah ke kota damansara. Kalau tidak mesti setiap hari , adalah hari-hari yang meriah untuk akak. Selamat Hari Jadi untuk Puteri 13/9.

erm...panjangnya cerita. Okaylah aku masih banyak yang perlu diuruskan di luar . Berhenti setakat ini dahulu. rgghhhh....ke hulu ke hilir...penatnya.Muahahah aku dah start akan sibuk selepas ini. Dan macam selalu aku akan flat di pagi raya. Adehhhhhhh.

4 ulasan:

ONE ZABA berkata...

heppp....raya dah dekat ni ! ceriakan hati dan perasaan itu.

- jinggo - berkata...

raya dah dekat
tak join baraan ke....
seronok nostalgia baraan ni

~Insan Biasa~ berkata...

ye cgu one....
Baaaaiiikkkklahhhhh

yeay..yeay..yeay... hari raya.
kalau cgu one bagi duit raya..
tambahlah ceria
hahaha

~Insan Biasa~ berkata...

wak jinggo,
baraan-kat pulau ada la.
kat sg udang ni dah pupus...