12 November 2008

Wajah penghujung 2008

Inilah wajah terkini, wajah di penghujung tahun 2008. Bibir terukir senyum, hati yang menangis siapakah yang tahu? Tahun penuh kedukaan ku akhiri dengan senyuman dalam keterpaksaan.
Tahun demi tahun..masa terus berlalu. Tahun ini lagi pengalaman ditempuhi. Giliran pengalaman pahit singgah dalam hidup aku. Pengalaman yang paling menusuk kalbu. Sakitnya hanya Allah yang tahu, hanya sahabat sejati yang mengerti, dan hanya insan-insan itu yang memahami setiap patah kata. Itu pun kalau insan-insan itu ada hati dan perasaan yang masih elok berfungsi.

Aku berserah pada yang maha kuasa. Kalau apa yang terjadi itu sememangnya baik untukku, semoga aku dibukakan hati untuk menerimanya dengan redha,semoga dibukakan hati ini untuk menjadi manusia yang pemaaf, semoga dibukakan hati ini untuk sentiasa ceria dan tabah. Hanya Allah yang mengerti apakah nilainya setiap titik air mata yang menitis, dan hanya Allah yang mengetahui apakah hasilnya setiap titisan yang jatuh ke bumi. Setiap apapun siapalah aku untuk memberikan pembalasan....aku serahkan pada-Nya.

Apa yang aku pohon sekarang hanyalah ketabahan untuk aku, kesabaran untuk aku, kekuatan untuk aku, kebahagiaan yang berlipat ganda untuk aku, dan semoga aku tidak dipertemukan lagi dengan insan-insan itu. Kerana aku sedar aku hanya insan biasa yang lemah dan tidak sempurna.

.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sabor...sabor...banyak2