cari id yes guru sktp

14 April 2009

Oh...My Dear

Oh...My Dear,
Kenapalah korang buat cikgu cenggini....
Ok, keluarkan.....
Errkkk...cikgu buku takde....
Takde?
Tinggal...(sambil senyum kambing)

Ok then, ada dua kan? keluarkan lagi satu...guna yang itu.
Saya ada satu aje....
Pup, aku tepuk dahi! ayoooooyoooo
Tulis dalam kertas kosong yea sayang
Saya takde kertas cikgu.
Nah...kertas. Ada....
Takde buku..tak bermakna goyang tangan-kaki la dey...

Oh...My Dear,
Kenapalah korang dera cikgu hangpa nih.....
Mat....napa tak tulis lagi nie
(sengeh jer dia)
Mat...cikgu tanya....
(dok terkial2 jengok bag dia)
Mat tak bawak pensel la cikgu
Seman tolong jawabkan...

Ha? tak bawak pensel?
Siapa boleh pinjamkan Mat pensel??
Ermmm...menderu kengkawan nak pinjamkan....
Aisey....bersuara lah Mat...awat hang diam jek...
Isk...isk....isk....
Cikgu geleng kepala...

Oh.....My Dear,
Kenapalah korang ni macam ni?
Tulis dalam buku....
Cikgu....dah hantar....
Bila? cikgu mana ada kutip...
Kan cikgu suruh simpan...
errrr...ye ke?
(sambil-sambil keruk beg )

Ha.....eh....ada pun...
Cikgu ada cikgu..ada buku saya ni..
Wah..wah....senangnya nak kelentong cikgu ek?
(sengeh-sengeh...menampakkan lesung pipitnya)
Alahai budak Ari nih...
Cikgu mengeluh dalam hati.

Oh...My Dear,
Kenapalah begini?
Timah .... mana dapat pensel nit tu?
em.....Minah kasi saya cikgu...
Minah kasi? Iye ke?
Kenapa Minah kasi awak pensel nit tu?
Cakap betul-betul....

Saya amik kat meja dia...
Pinjam.....
Iye ke Minah kasi pinjam?
Timah.....tuhan tahu tau...
Tuhan nampak apa Timah buat
Saya tak tahu tapi Tuhan tahu...
Baik-baik tau....

erkkkk...saya amik kat situ
(sambil menunjuk atas meja cikgu)
Cikgu diam-diam aje
Cikgu senyum sinis ....

Loceng berbunyi...
Cikgu bangun buang sampah
Tengok2 pensel nit dah atas meja cikgu

Yelaaahhhhhh......tu pensel cikgu yang punya!!!
Hahahah Timah....Timah....
Pandai ko nak kelentong cikgu erk!!

Oh....My Dear....
Buku tak bawak, kertas pun takde..
Pensel takde...pemadam pinjam
Kale pensel diraut 24 jam

Isk apa yang ada dalam beg korang nih!
Pesanan cikgu-
Okay 2H sayang....dengar ye...
Yer....cikgu...
Esok...awak bawak semua buku tulis yang ade kat umah!
Boleh tak? Buku tulis....macamne cikgu?
Buku tulis yang macam nie...buku kecik nie...
Buku garis satu....buku petak-petak...bawak semua!
Oooooo itu ke....okay cikgu!

Cikgu migrain cenggini! huhuuhu

12 ulasan:

pusat berkata...

wahhh..... manjanye bebudak skrg.... kalau pusat yg ngajo mungkin pusat leh kena sawan depan kelas.... huhuh

~Insan Biasa~ berkata...

bebudak le ni....haih..
terlebih2 karang...
cikkkguuu jugakkkkkkkkkk....
asssssooobiriiinnnnn!!!

arryani berkata...

heheh

Kalo saya, jangan cakap migrain, boleh terkeluar anak tekak(jerit). Knapa manjakan sangat.

Lain kali kena ingatkan slalu agaknya supaya dorang bawak semua kelengkapan tulis dan buku yang diperlukan untuk belajar. heheh.

Dulu cikgu saya slalau main kias-kias jek. Tapi dah faham. Budak dulu ngan sekarang lain...hmmmmm

ONE ZABA berkata...

kalau aku...aku tak migrain.
budak tu yg migrain.... penangan leteran dan penamparan aku.

~Insan Biasa~ berkata...

kak yan...

orang dah puas jerit dah...dah tak larat nak jerit....

~Insan Biasa~ berkata...

cgu one,

ntah la...rasanya dah berleter jela2 dah
yang kena penampaq....perghhh sgan2 aku...kang tak pasai2 hadiah penampaq aku dapat balik...

segarang2 cikgu pompuan nih....bebudak masih berani nak mengendeng2....
dema mau garang cikgu laki2 gak...
baru boleh duduk tak gerak2...

™سريسوفي berkata...

Salam kakak,

aduhai.. membacanya sahaja sudah menunjukkan pengorbanan seorang guru itu tiada gandingannya.

Tabahkan hati ye kakak.

Dahulu saya hendak menjadi seorang guru, takdir tidak menyebelahi impian saya. Namun, saya bersyukur masih boleh melibatkan diri secara tdk langsung dgn pelajar.


selamat mendidik ye kakak.

su berkata...

sabar! sabar!

hehehehehhehe...

mohd nor a.k.a saintis berkata...

sabar..sabar....sesungguhnya sabar itu sebahagian dari SABARiah .....hahahaha...

~Insan Biasa~ berkata...

sri..terima kasih,
marah-marah sayang....

biasa la budak2 kan..

~Insan Biasa~ berkata...

ye su...tengah sabor le ni

~Insan Biasa~ berkata...

saintis....awas ko, ngajar kat sm..harus kena ngorat ngan anak murid nih...aku nak tgk keSABARiahan ko cenggana menghadapi SABARiah...kuikuikui...