23 Ogos 2008

A to Z tentang cinta

A-Alliance
Cinta itu lahir dari penyatuan dua hati..

B-Brighten
Kehadiran cinta mampu menerangi hidup yang suram..

C-Caring
Namun cinta tidak bermakna andai tidak saling mengambil tahu antara satu sama lain.

D-Dear
Ini kerana orang yang di cinta adalah orang yang paling penting dan disayangi dua hati..

E-Enhanc
Oleh itu , biarpun cinta ada dihati , namun harus tetap perlu berusaha untuk menambahkan lagi kasih sayang yang ada..

F-Forever
Agar cinta akan kekal untuk selamanya ..

G-Good
Untuk menjadi pencinta yang sempurna harus menjadi kawan yang baik pada pasangan..

H-Honest
Jujur dalam percintaan..

I-Intelegent
Bijak dalam menentukan mana yang baik untuk si dia.

J-Joke
Ceriakan hidup si dia dengan gurau dan senda

K-Kind
Hati perlu sentiasa bersih dan luhur dalam percintaan..

L-Loyalty
Setia pada yang satu..

M-Manner
Sentiasa menjaga tingkah laku dan maruah diri..

N-Need
Dan perlu sentiasa ada rasa saling memerlukan

O-Objective
Seperti hidup dalam percintaan juga harus ada matlamat dan tujuan

P-Passion
Untuk mencapai matlamat harus ada keinginan dan kesungguhan

Q-Quality
Cinta yang berkualiti adalah cinta yang ikhlas bukan kerana simpati atau kerana terpaksa..

R-Responsibility
Dari keikhlasan , akan lahir rasa tanggungjawab

S-Survive
Untuk terus hidup memperjuangkan cinta yang dibina agar sentiasa bahagia.

T-Tolerate
Sikap tolak ansur harus ada..

U-Unpredictable
Kerana setiap orang sukar diduga , jadi perlu sentiasa bersedia menghadapi sebarang situasi yang tidak dijangka

V-Valuable
Sentiasalah menhargai cinta kerana cinta itu amat bernilai dan bukan boleh dijual beli..

W-Wish
Cara terbaik menghargai si dia adalah cuba menunaikan apa sahaja yang diinginkan dari kamu..

X-X Factor
Kerana kekuatan cinta adalah pengorbanan..

Y-You
Yang kamu lakukan..

Z-Zero
Dan tidak pernah mengecewakannya walaupun secebis kuman..


p/s : ampun dan maaf ...tapi aku nak jugak letak benda yang aku jumpa kat cute blog ni. sekurang-kurangnya untuk peringatan pada diri aku sendiri. Saya pinjam ek...

Dan ini aku tuju khas untuk diri aku sendiri...(pun dari cute blog )

Ya Allah...
Jika aku jatuh cinta, Cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan Cintanya pada-Mu,
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu....
Ya Muhaimin....
Jika aku jatuh cinta,
Jagalah cintaku padanya, Agar tidak melebihi cintaku Pada-Mu....
Ya Allah,
Jika aku jatuh hati,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya Tertaut Pada-Mu...
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.....
Ya Rabbani..
Jika aku jatuh hati,
Jagalah hatiku padanya,
Agar tidak berpaling pada hati-Mu...
Ya Rabbul Izzati.....
Jika aku rindu,Jagalah rinduku padanya,
Agar tidak aku lalai merindukan syurga-Mu......
YaAllah......
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu,
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajatdi sepertiga malam terakhirmu....
Ya Allah....
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu......
Jangan biarkan aku bertatih dan terjatuh
dalam perjalanan yang panjang menyeru manusia kepada-Mu....

Tiada ulasan: