26 Ogos 2008

Minggu bertugas

Minggu ni turn aku pula bertugas dengan kak zah....u all tahu tak...aku lewat. Gara-gara g Pejabat Tanah la ni....location baru, bangunan baru, prosedur baru...everything baru dah .Pendek kata Pejabar Daerah/Tanah Klang dah berubah wajah. Aku g pun sebab nak hantar surat perintah. amik nombor...la ni dah guna touch screen jek...tkde tekan2 butang lagi dah. Terus touch unit pendaftaran. Kuar la plak...kaunter2...kaunter pertanyaan, kaunter bil,kaunter kutipan,kaunter serahan,kaunter final....mana satu plak kaunter untuk urusan aku nih....dalam kepala nak kemuka surat yang ade kat aku ..so aku touch kaunter serahan...dapat nombor 95** perghhhh..bior betul ....betoi kot....aku dok duduk melangok kat sengah jam...nombor yg dipanggil 8*** ish...betui ka nombor aku nih....tak puas hati...lepas sengah jam baru aku p tanya....uiksssss upenya salah pilih kaunter da.....kah kah kah.....tu la moral of the story jangan lah jadi bodoh sombong. Tak tahu tanya la deeeiiii.....Pada korang2 yang akan berurusan kat pejabat daerah/tanah...kalau korang tak nak tanya.....jangan pandai2 touch kaunter2 lain....nasihat aku..touch jer kaunter pertanyaan....nama jer kaunter pertanyaan, tapi boleh jer berurusan kat kaunter tuh.... tak tahu lah aku camne ntah deme manage kaunter2 tuh.... mungkin masih baru, so fungsi2 kaunter2 belum berfungsi sepenuhnya kot. kot.kot.
Aku dapat nombor baru x sampai setengah jam dah settle....bodohnya aku nih kan....kuikuikui....takpe.pengalaman!

Aku sampai sekolah hari ni ngam2 kul 1.00 time tu kak zah dah handle bebudak masuk kelas. oraitla tuh....Petang aku la balik lewat...tunggu semua budak balik baru aku balik...around kul 7.00 aku chow la.....

Malam nih tak buat pe2....tapi dalam ngatuk2 tuh sempat gak lah aku mengakses tenet nih...mcm x sah x tenet semalam...tak lama sekejap pun worait la kan....kat2 kul 11.30 baru niat nak off....ade member ajak join chat kat YM...so chat la kejap then aku buat n3 nih....now aku nak off...mataku kuyu sudah bah.....heheeh lama dah aku tak dengar loghat bahasa sabah nih....uiks...takkan lah kot....tak...tak....(korang x paham xpe..aku paham)....kay lah nak tido nih, sok pagi nak anta kete kat Qusy suh dia bwk kete aku g servis...time2 nak jimat nih aku try la anta kat Qusy..lgpun dah lama dia pomot kat aku....aku buat dek jek.....hehehhehe.K adios!

Tiada ulasan: