23 Ogos 2008

Meh singgah...

Alo...assalamualaikum....seronok plak apabila dah start berblogging nih. Hehhehehe bila terhenti...lama hentinya....bila dah start balik, tak reti2 plak nak henti.wukakaka....bukan apanya pepagi nih dah masuk...petang karang aku hehehehe nak g subang jaya. Hish apa la budak nih buat asyik g subang jaya kan? buat masa nih aku x kabo dulu lah ek....sat sat aku kabo..hujung tahun kang ke, awal thn depan kang ke.....worait!

Actually, pagi nih aku ajak my dear ayah balik pulau indah....dapat cek bonus untuk anggota KPPLB (Koperasi Pembangunan Pulau Lumut Berhad) ,oraitlah jugak 10% dari jumlah syer yang my dear ayah ade. Syer my dear ayah sikit jer tak banyak. But my dear ayah x mau balik plak.....kira ok gak x kemana pun cek tu kalau x diambil...akan terus masuk dalam saham my dear ayah...tapi aku x paham la kenapa my dear ayah x nak balik kg tumpah darahnya sendiri. Apa yang dah jadi agaknya ye....mesti ade apa2 yang aku tak tahu nih....

aku kompem....makcik2 aku yang dok kat banting,sungai buloh mesti balik nih......bestnya kalau my dear ayah balik gak...leh berkumpul ngan sedara-mara.Aku pun dah lama x jengok pakcik2 aku yang menetap kat Pulau. Hehehehe anyway esok aku akan balik gak.....but with my pakcik not my dear ayah. Pakcik aku belah arwah mak aku tuh sibuk nak g Pulau jumpa kengkawan dia kat sana. Dah tu siap pesan tuh tak nak g umah orang lain....isk...saboooo jek la aku....ingat nak menyinggah sekali umah pakcik2 aku..hehehehe harus dicancelkan niat itu.

So...esok aku balik kg...yeh yeh yeh....apa lah aku nih ...dah hari terakhir cuti baru nak balik....kuang kuang kuang.....balik tu balik lah jugak tapi ku berpesan ngan hati ku ini...jangan sampai menangis dalam hati...huhuhuu.

Nie slide area umah aku kat klang.....hehehhe saje nak pomot.....tunjuk kami dapat jalan baru.....tahun ni jek dah 2x di tar baru. bertahun2 mintak baru tahun ni dapat...sekali dapat 2x di tarnya harharhar....at least my dear ayah dapat gak tgk jln bertar depan umah dia nih....



Then, tu ar lorong umah aku tuh.....tak cantik sikit sebab masa pilihanraya lepas dorang tuh p tampal poster kat situh...tu yang ade tertepek ketas putih tu...dah x leh tanggal....kesal sungguh! x suka x suka x suka...pokok tu pulak antara pokok munga yang ade depan umah....and u all kompem jumpa buai biru berantai....sah la tu lah umah aku....kuikuikui....buai berantai bukan apa....kalau idok anak2 jiran aku main buai tu macam lupe diri...hayun laju2 macam nak terbang.....dah ler buai lama..korang pepaham jek lah kalau buai lame nih....sah ade muziknya iramanya yang tersendiri....memekak jek...di tambah ngan suara bebudak tu jerit la, nyanyi la....orang tua mana suka bising2 nih....hah tu la kena rantai buai tuh....kahkah la ni xde bebudak dok buai tu lagi...orang2 dewasa jek. kuikui....

Eh, kengkawan .....terutama yang dah lama x mai umah aku nih.....meh la singgah...x kisahlah raye puasa ke, raya haji ke....x raya pun leh singgah.....!tetiba teringat kat member2 maktab laks...

Tiada ulasan: