cari id yes guru sktp

03 Mac 2011

sesi bawa diri

Ntahlah hormon apa yang keluar..yang datang...rasa bad mood je. So aku wujudkan sesi bawa diri . Menyepikan hati. Menyebokkan kerja. Diam-diam dalam rumah. Layan muzik " BUKAN BELAS BUKAN SIMPATI".....lama x dengar lagu nie.

terdengar burung berkicauan. ke sana sini terbang berkawan. sedangkan diriku keseorangan dalam dahaga kasih dan sayang. tiada beribu dan berayah. tiada saudara hendak bermanja. andainya engkau pepohon nan rendang. bawah bayangmu aku menumpang.menangisku sendiri.ketawa pun sendiri. berpanjangan keresahan hati ini. siapalah yang tahu sakit pening diriku. tiada bertempat ku mengadu. bukan mengemis bukan meminta. hati terhiris ku pendamkan sahaja. bukannya belas bukan simpati. niat yang ikhlas letaknya di hati. ku dengar burung bernyanyi. berterbangan bebas di angkasa. walau sesekali terasa iri.tabahku terima takdir yang esa.

Rindu untuk ayah.
Terima kasih untuk Annuar.


Then, terjumpa lagu sayu ni pulak: huhuhuhu

mendung berarak dalam hidupku tak siapa tahu derita kah ku. tiap jelmaan malam dan siang air mataku bagaikan hujan. usahlah diri ini dibezakan. usahlah diri ini disisihkan. kita semua di pentas dunia yang sama ku sedar diri serba kekurangan. meratap dan mencari perlindungan. darimu insan kugantung setinggi harapan .pada mereka yang membantu redhakanlah aku setiap budi yang diberi kubawa ke mati. terima kasih padamu teman selamat tinggal aku ucapkan. di malam sunyi yang memisahkan air mataku bagaikan hujan.

1 ulasan:

k sal berkata...

kadang2 jiwa xtenteram ada sesuatu yg kurang d dalam diri munasabah diri membaca Kitab Nya dan mengadu lah kepada Nya sesungguhnya Dia Maha Mendengar dan Maha Mengetahui InsyaAllah ketenangan akan diberi dan akan dtunjukkan jalan yg benar....