cari id yes guru sktp

16 Mac 2011

Hari ini Rindu menyapa...

Cuti sekolah................kawan aku cukup anti bila ada mulut2 berkata..."bestnya cikgu cuti panjang"....hah iye sangat lah cuti. Nasib baik kamera dia hantar servis, kamera aku plak charger ntah kat mana dah terselit. Kalau tidak maunya dia snap pic fail yang bertimbun atas meja kerja aku di rumah ni.

Kelmarin jalan-jalan tepi pantai Morib. Lalu beberapa buah sekolah. Wei....cuba tengok sekolah tu....latihan bola sepak......lalu lagi sekolah....latihan olahraga...lalu lagi sekolah...penuh jer ngan kete...kete sapa banyak2 tu agaknya ye.....cikgu le punya kete.....lalu lagi....tgk budak2 sekolah baru keluar dari sekolah......kompem2 balik dari kelas tambahan la tu kan.....sapa ngajar eh? cikgu lah sapa lagi kan.......apakah makna cuti itu sekarang???? kuikuikui...sendiri pikir. Rata-rata takkan ade cikgu yang kata  seronok cuti panjang....sebab cuti tu bukan cuti pun. Macam tak bermakna jer cuti tu. Dalam takwim sekolah betul ada cuti. Tapi hakikat dalam diari peribadi seorang cikgu zaman ini, masih wujudkah istilah cuti???

Aku....semalam aja seharian mengadap komputer dengan beberapa orang cikgu...membetulkan jadual waktu mengajar cikgu2 sesi pagi. Hari ni pula setengah hari habis belajar nak buat jadual waktu guna program e jadual....esok? Hanya esok saja yang tinggal untuk aku latih anak murid aku dak Syasya sebagai persediaan pertandingan syair Selasa depan! Huh cukup ke satu hari latihan???? denyut2 dah kepala aku ni.  Jumaat pagi leh kot buat latihan sekejap. Petang kemungkinan besar aku dah kena gerak ke pristana....berkumpul kat umah idah. Coz pagi Sabtu nak ke Lumut menghadiri Majlis Perkahwinan kawan kami.Tapi aku tak kira....aku nak g jumpa en. tunang aku dulu sebelum g umah idah. Huhuhuhu IMissYou already la en. tunang! huwa huwa.......

Ahad? Kalau le leh date lagi dengan en. tunang, best gak....tapi Majlis Kahwin adik sepupu aku -Johan perlu aku hadiri jugak. Siap kena sinoman kata orang jawa. Lain kata rewang la....kan....en. tunang sayang....kalau keje shift malam....meh la sinoman sama.....(leh la menyelam minum air kan kan kan....)hehehhe. I really miss you laaaa.......

Isnin....I dah mula kerja macam biasa.....eh tak....kena g taklimat linus la plak pagi sampai tengahari.....petang masuk lewat bulehhhhh???? or tak yah masuk terus???? huwahuwa....

Selasa....Mari kita sama-sama BERSYAIR!

saYanG......RinDu.......!!!

3 ulasan:

eeeda berkata...

Rindu terlalu indah... saat-saat merindui seseorang... tetiba dia call.. hilang kejap rindu.. he he he.

~Insan Biasa~ berkata...

HAHAHAHAHA.....memang ko ade la ....kihkihkih

eeeda berkata...

Not buah hati... tapi aku sentiasa dihatinya.. walau di mana berada... pasti akan dihubungi...terasa diri dihargai...walaupun hanya sekadar teman... he he he he