cari id yes guru sktp

06 Mac 2011

...kerana aku seorang...

pada sisi pandangan aku..
...kerana aku seorang...maka
  • takpe lah buat majlis kecil-kecil aje
  • saudara arwah mak.. saudara arwah ayah... kawan kerja sktp...memadai (tu pun cam dah penuh)
  • katering jer...sebab alatan macam x cukup untuk hidang sendiri
  • ada majlis akad dan kenduri esok hari ok dah.
  • setengah ribu kad ok kot..tu pun banyak per...
pada sisi pandangan sudara mara
...kerana aku sorang...maka
  • mana boleh kecil-kecil , sekali je seumur hidup
  • saudara kedua2 belah arwah pun dah berapa....kawan2 arwah yang rapat nak la juga...
  • masak sendiri lagi meriah beb....masa ni la nak berkumpul...(kekangan tenaga muda ???)
  • buatlah khatam qur-an dan malam berinai sekali....bila lagi?
  • hish...setengah ribu kad mana cukup...x cukup....belum yang jemput mulut....

tapi aku setuju jugak dengan cakap sorang pakcik aku......
....buat biasa ringkas aje....
....orang x ada mak ayah mana boleh nak samakan majlis dengan orang yang ada mak ayah...
nanti sendiri kelam kabut.
 (SEDIH PILU dengar ayat ni-tapi hakikat-ku terima dan telan jua)

sadis....pakcik makcik paman bibik abang kakak adik....saya sendirian menanggung semua perbelanjaan, rasanya x mampu kot walaupun sekali seumur hidup......takpelah kan? asalkan orang yang sanggup jaga saya tu sanggup nak jaga saya seumur hidup.....tanpa bebanan hutang....

8 ulasan:

Jia Sensei berkata...

tak pe anis,sabar, pasti Allah akan selesaikan segalanya,

eeeda berkata...

Kalau nak buat semua... tanpa bantuan mereka yang berada di sisi susah gak... setakat suruh buat itu ini... memang senang... nak melaksana tu yang menjadi bebanan..

~Insan Biasa~ berkata...

ye kak.jia...tq .
kena rajin solat dhuha nih...
insya'allah...semuanya akan ok.:-)

~Insan Biasa~ berkata...

betul tu eeeda....cakap memang mudah...pelaksana nya tu....hermmmm
apa2 pun semua dah ok....ketetapan dah dibuat. bukan senang nak penuhi impian semua orang. siapalah aku ini...

mohd nor a.k.a saintis berkata...

biar kecil2an asal tujuan utama tercapai. ukur baju badan sendiri. tahniah dari kami.

~Insan Biasa~ berkata...

setuju sgat kata ko mat nor....terima kasih .

Ticer Syah berkata...

bab merancang memang le pandai.. tp bab kuar belanja kita kan..so, buat ikut bajet kita suda.. glad that u found the love of ur life :)

~Insan Biasa~ berkata...

tq syah.....Amin....