cari id yes guru sktp

22 Januari 2011

Akhirnya, sampai juga jodoh kami

Salam Malam Minggu.
Akhirnya sampai juga jodoh kami. Hihihihi Jodoh antara cgu nisah dan cgu zamani. Errrkkkk mari berkenalan sebelum anda buat kesimpulan tersendiri.

Kenapa buat statement macamtu??? Mesti yang selalu singgah akan segera singgah...sebab nak tau siapalah jodoh cgu nisah kan? ekekekeke. Ni yang aku maksudkan jodoh berkongsi kelas ye....bukan berkongsi hidup! Maaf. Jodoh yang satu lagi tu ntah bila....ada sesapa nak pinang? kerrr??? hihihih.
Aku dan cgu zamani ni sama-sama posting kat SKTP pada 20 September 1999. Aku dari MPRM dan cgu zamani dari IPBA. Dan kami sama-sama opsyen MT-PM. Okaylah tu jodoh awal posting kan? Dan kini diam tak diam dah 10 tahun kami berkhidmat di sekolah yang sama , tempat duduk dalam bilik guru pun memang kami share dah bertahun dah.Cuma baru sekarang kami dijodohkan untuk berkongsi kelas. Aku untuk kelas Tahun 2Dedikasi sesi petang dan Cgu Zamani untuk kelas Tahun 5Dedikasi sesi pagi.

Wallahhh....seronok betul saat aku dapat tahu share kelas dengan Zamani. Why ? Maka dapatlah kami bersama-sama untuk menghiaskan kelas mengikut citarasa kami berdua. Selama ni asyik aku jek sorang-sorang nak hias kelas. Jenuh wehhhh...aku pun x pernah lah pulak klim ker apa ker dengan pihak sekolah. Aku buat sebab aku suka! Tapi yang menyakitkan hati, jiwa dan raga apabila segala yang dihias tu tak terjaga baik. Bayangkan almari dalam masa 1-2 bulan pintu dah terkopak ape kes? Pintu berkunci okey???? kalau berkunci...adakah mereka tak paham bahawanya dilarang membukanya lah kan??? ni nak bukak jugak sampai terkopak....sakit tak???? Carta-carta tercabut boleh tersadai jer....xde orang ke yang boleh tolong betulkan? Errkkk camne leh tercabut kalau takde tangan yang gatal tarik2.....bengang tak? kot nak menyentuh2 pun kalau tertanggal apalah salahnya dirinngankan tangan membetulkan????Terpaksa la aku datang sesi lagi satu bagi warning kat budak-budak tu. Heranlah.....macam takde cikgu jer....hissshhhhh.

Tahun ni memang aku bersemangat. Insya'allah terjaga kottttttttt......harap2 begitulah. Pagi tadi bergotong royong menghias kelas. Mengecat...murid seronok. Cikgu happy. Cat warna purple tu ada parent yang sponsor. Best kan? Barulah nampak ada kerjasama antara guru,murid dan ibu bapa. Cat kuning datang dari sekolah. TQ.TQ.TQ. Proses menghias belum selesai. Masih dalam pembikinan. Setakat hari ini, inilah hasilnya. Jom cuci mata. Arhhhhh...puas hati kami.










.

4 ulasan:

Ticer Syah berkata...

owh..santek2 kelas anda.. berusaha gigih lagi. aku taun ni tak pegang kelas..so rasa cam borink lak..huhu

IMANSHAH berkata...

tak suka hias kelas..hehe

~Insan Biasa~ berkata...

Syah,

Setelah 10thn...betapa aku teringin sangat2 untuk tidak pegang kelas!!!

~Insan Biasa~ berkata...

Iman,

kenapa tak suka?? huhuu sukalah..sukalah..hihihi