cari id yes guru sktp

22 Januari 2011

Serba Tak Kena

Memang seingat aku.....lama juga tidak di serang batuk ni. Sejak menamatkan pengajian ku di OUM kirannya. Al maklumlah dah takde nak menduduki peperiksaan, maka xlah di serang. Aku jadi manusia ni memang seksa. Seksa kerana apa.....sebab setiap kali batuk mesti waktu peperiksaan. Setiap kali peperiksaan mesti aku batuk. Maka....seksanya waktu nak menahan batuk supaya tak batuk. Bayangkan batuk dalam dewan peperiksaan yang sunyi sepi. Tentu mengganggu orang lain kan? Terutamanya calon-calon peperiksaan yang duduk berhampiran dengan aku. Kesian diaorang. Dan aku pun x tahu itulah satu rutin aku kena hadapi setiap kali peperiksaan. Daripada PMR, SPM, DPM dah sampai Ijazah pun batuk itu terus mengikut aku masuk dalam dewan peperiksaan.

Itu yang pelik tu, 2011 apa-apa periksaan pun xde dalam jadual aku. Awal-awal tahun dah kena serang. Demam dah ok. Selsema masih ade. Batuk semakin menjadi-jadi pula. Terutama waktu selepas asar dan waktu nak tidur malam. Macam sekarang ni la....menaip sambil terbatuk-batuk. Seksa. Aku rasa jiran pun dapat dengar batuk aku. Dah tengah malam. Dah sunyi sepi. Batuk aku lah memecah kesunyian dinihari. Aduhhhhh. Stressss apa lah wahai diri. Tenang-tenangkan dirimu sayang.

Opssss perkataan sayang, mengingatkan aku pada orang yg aku sayang. Hheeheh dah la tak boleh nak jumpa. Sms...lambat. Call....cakap sikit batuk...cakap sikit batuk.....agak-agak best ke? Seksa juga. Makk aiiiiii. Dugaaaaan.

Bab dugaan teringat pulak kes dalam kelas kul 5 ptg tadi. Ketika berada dalam kelas paaaliingggg hujungggg. Maka paham-paham la kalau dah kelas paling hujung tu. Nombor sampai 100 pun belum lepas nak menyebutnya dengan betul. So....kena la ajar sebut betul-betul step by step. Seksa gak ni. Sebut sikit...tekak aku gatal....batuk....Berhenti kejap. Lepaskan batuk. Masuk kelas lagi....sambung sebut lagi......tekak gatal lagi....berhenti lagi...batuk lagi......Nak menyebut lengkap "dua ratus tiga puluh enam" tu saja pun aku berhenti batuk ntah berapa kali, sampai berair2 mata. Sampai ada budak bersuara, diam la cikgu nangis! Errrkkkkk...

Macam ni la..... saya beri buku. Kamu salin nota ini dulu lah. Maka......P&P hari ni tidak tercapai objektifnya kerana kesihatan guru yang tidak baik. Amat tidak baik. Boleh tak tulis impak pengajaran begitu???? Diterima tak??? Tapi sungguh .....memang aku batuk tak berhenti dan sampai keluar air mata! Minum air pun tekak masih nak batuk.....Huuuaaaaaaawaawaaa.....

Maafkan cikgu ye.....anak muridku....sebab pembelajaran kalian tidak lancar.
Maafkan saya ye......rakan sekerjaku....sebab kebisingan batukku mengganggu kerja kalian.
Maafkan sayang ye......buah hatiku....sebab xleh berbual panjang di telefon. opssss!!!


Ubat batuk ada. Dah diminum. Ubat sapu ada. Dah disapu. Moga Allah berikan kesembuhan kepadaku.

2 ulasan:

IMANSHAH berkata...

salam

minum ubat batuk cap ibu dan anak..hehe

amik madu campur limau

~Insan Biasa~ berkata...

buah hati bloggerku...

terima kasih, Iman.