05 Januari 2011

Mudah-mudahan sampai syurga!

Salam Tahun Baru 2011. Agak kelewatan sedikit ucapan tahun baruku ini ya? Tiada apa yang menarik untuk aku perkatakan sempena malam tahun baru yang lalu. Hanya sedikit rasa kesal atas tindakan orang-orang yang aku kasihi, yang aku anggap seperti adik sendiri. Aku akui ada sedikit ketelanjuran kata laksana menyumpah kepada mereka.Astagfirullah...apakah ujian yang tuhan sediakan untuk aku ini?

Ujian kepayahan dan tidak ketinggalan juga ujian kebahagiaan. Semoga Allah melindungi aku semasa aku menghadapi semua ujian-ujian dari-Nya.Aduhai dalam kesibukan dan keseronokan mendapat anak-anak baru, hati aku menerima satu hati yang baru juga! Ujian dalam kebahagiaan mungkin? Semoga kebahagiaan kali ini akan dipinjamkan kepadaku sehingga akhir nafasku....sehingga sampai syurga. Terima kasih kerana hati ini dapat lagi nikmat disayangi dan menyayangi, nikmat dirindui dan merindui, nikmat dikasihi dan mengasihi serta nikmat dicintai dan menyintai. Paling kusyukuri kerana bertambahnya perasaan itu telah lebih mendekatkan aku kepada Illahi.

Bismillah..

Ya ALlah
Jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

Ya Muhaimin
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
Yang hatinya tertaut pada-Mu
Agat tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling daripada hati-Mu

Ya Rabbul Izzati
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang
Yang merindui syahid di jalan-Mu

Ya ALlah
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
Indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu

Ya ALlah
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu

Ya ALlah
Jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu
Jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
Dan rindu abadi hanya kepada-Mu

Amin...



~Awak, Saya Rindu Awak~


Tiada ulasan: