cari id yes guru sktp

30 Januari 2011

Kawan, kawan dan kawan.

Bangun pagi ni, hujan pulak. Sejuk. Bestnya tarik selimut lagi. Hehehe apatah lagi sorang diri tak de sape nak kacau. Kecuali si manja kucingku yang sangat manja. Berlari ke depan belakang satu rumah. Ntah apa yang ia guraukan, sendiri jugak. Hehehe. Ada masa mengiau cari tuannya yang sedang enak berselubung. Tu yang malaih lepaskan si manja dari kurungannya, asyik mengendeng jer. Aku sayang manja! Nama pun manja.....makin bertambah-tambah manjanya dengan aku sejak arwah ayah tiada. Asyik ikut kaki je...haish. Tapi...Aku sayang manja!

 -Sayangku si Manja-

Bangun pagi ni, alamak berat kepala. Kepenatan mungkin. Dari hari Jumaat tak berehat. Pagi Jumaat dah keluar ...menyelesaikan urusan insurans dan roadtax kete, dan urusan pembayaran semua bil-bil. Dapat duit kutu habis dahhhhhhhh aku guna semua untuk segala hutang tetap itu muahaha......Target untuk tidak usik akaun ASB berjaya! Hihihi.

Tengahari balik ke rumah...housemate plak cakap family dari Kedah nak datang dan bermalam semalam di rumah. Haaaaa.....barulah sibuk nak pegang kain lap dan penyapu. Padan muka! Sedar-sedar dah kul 2.30...sesi persekolah mula 2.40. Maka padan muka lagi! Nasib baik kelas aku 3.10. Sampai sekolah sempat makan di kantin la juga. Dasattttttt.Malamnya kami makan di luar sahaja. Memandangkan barang dapur belum sempat nak top up. Tak patut....tak patut!

Pagi Sabtu . Rumah sepi. Maka aku sendiri lagi. Nak balik umah pakcik makcik....kompem deme balik umah paksu. Adik sepupu lelaki, bertunang dengar khabarnya. Aku tak diberitahu pun. Maka dengan sendirinya aku rasa kecik hati dan terus menyepikan diri. Nasib baik ada hamba Allah yang tetiba kata nak jumpa. Berteman la juga aku semalam. Lepas zohor pula bersantai-santai dan bergossip dengan rakan guru dari SKSB sambil makan2 di Hotel Quality Shah Alam. Orang nak belanja sudi meletakkan nama aku dalam senarai tetamu. Tak ramai pun ...kami berenam je. Aku on je la mengisi waktu sambil2 menghilangkan rasa kecik hati tadi. Huhuhuhu . Untung aku ada kawan yang selalu menghargai kawan! Terima kasih Sahabat.

Usai majlis, meronda bandar Klang pula. Niat nak beli kasut sukan yang baru. Dah lama simpan niat, baru sekarang tertunai. Ok...mari mulakan rutin beriadah hujung minggu yang dah lama aku tinggalkan! Nak kurangkan kg yang dah bertambah. hihihi mencari kepuasan sendiri. Lantaklah kalau orang lain tak nak pedulikan kita. Asalkan kita pedulikan diri sendiri. Kan...kan...kan....

 -Herm...cantik tak???-

Dah petang, sebelum sampai rumah...menyinggah Pasaraya Econmart pula, baaaruu nak shopping barang dapur. Hehehe. Standby untuk sorang makan dah le. Bukan makan sangat pun....kan nak diet ni. :-) Fokus...fokus...fokus....Belum sampai rumah sorang lagi member sms ajak tunjukkan tempat aku selalu tempah baju pulak.....tak larat dah aku. Aktiviti ditangguhkan dan akan di sambung esok hari, iaitu hari ini!

Hari ini? Petang-petang sikit lah ye kawan.......

Herm.....keliling aku kawan-kawan je kan??? Sape diaorang? Ann, Ida, Emmy....pusing-pusing itulah kawan aku dari waktu ke waktu. Gaduh baik gaduh baik. Suka duka. Susah senang.

4 ulasan:

IMANSHAH berkata...

salam

saya masih belum bersama kawan2, ngah training bahas ngan murid2

~Insan Biasa~ berkata...

Iman,

Takpe....akan ada nanti masanya bersama kawan2. Good luck!

eeeda berkata...

terima kasih kerana sudi meluangkan masa bersantai dengan kami di hotel quality...

~Insan Biasa~ berkata...

Idah,
bertuah ada kawan macam eeeda. tq my dear friend!